Startgrupper

For at sikre det bedste flow i løbet er det vigtigt at vi sammen har fokus på startgrupper. Starter langsomt kørende ryttere for langt fremme, giver det store udfordringer i afviklingen af løbet.

Starttidspunkter

Ca. starttider for de enkelte grupper

100 km

  • 10.00 - Startgruppe 1
  • 10.05 - Startgruppe 2
  • 10.10 - Startgruppe 3
  • 10.15 - Startgruppe 4, 5 og 6

55 km

  • 11.45 - Startgruppe 7
  • 11.50 - Startgruppe 8
  • 12.00 - Startgruppe 9
  • 12.05 - Startgruppe 10A
  • 12.10 - Startgruppe 10B
  • 12.20 - Startgruppe 11
  • 12.25 - Startgruppe 12
  • 12.30 - Startgruppe 13, 14 og 15

31 km

  • 13.00 - Startgruppe 16
  • 13.05 - Startgruppe 17

Derfor håber vi at alle deltagere inden tilmelding lige bruger fem minutter på at sætte sig ind i nedenstående gruppeinddeling. Vi har forsøgt at beskrive bedst muligt hvilket niveau der passer ind i de enkelte startgrupper og distancer i løbet.

Vær åben og ærlig omkring dit eget niveau og brug lidt tid på at overveje hvilken startgruppe og ikke mindst hvilken distance der passer dig bedst. Det giver både dig og andre ryttere den bedste oplevelse, hvis alle er placeret i den rigtige kategori.

Hvis du er i tvivl om hvor du skal starte, så vælg den langsomste startgruppe. Kommer du i bedre form senere, kan du altid rykke frem når vi nærmer os løbsdagen.

55 og 100 km

Skal du køre 55 eller 100 km så anbefaler vi at du forbereder dig på opgaven. Det vil sige, at grundformen er god og at du har prøvet at køre singletrack - det vil sige smalle og tekniske passager i skoven. Kør eventuelt til Kongshøj, Hammer Bakker eller andre afmærkede MTB spor for at få føling med teknikken. 

Det er også en god idé at melde sig ind i en MTB klub, hvor du kan få kvalificeret træning af uddannede instruktører.

Vurdér først dit niveau

mtbstartgrupper7.png