Klub 800 - Temamøde
Ledere
Det gode samarbejde med den frivillige ledelse
Efter mødet vil du:
- Have gennemgået værktøjer, der kan være med til at skabe overblik og navigere i opgaver og ansvar
- Have viden om, hvordan I kan skabe et attraktivt og værdiskabende samarbejde imellem bestyrelse og ansatte.
- Have redskaber til bedre struktur og målstyring.
- Have værktøjer til at lægge en god plan for foreningen.
Hvorfor vil vi give dig dette?
Fordi din forening/klub har en størrelse, der typisk har nogle særlige muligheder og udfordringer.
Vi vil i DGI Midt- og Vestsjælland gerne understøtte forningen endnu bedre, end vi allerede gør.
Derfor tilbyder vi ”Klub 800”, som er en møderække på tværs af idrætsgrene for foreninger med over 800 medlemmer. Møderækken er rettet mod ledende og ansatte i foreninger.
Møderne foregår på skift ude hos de deltagende foreninger/klubber, som stiller et mødelokale til rådighed. DGI stiller hver gang med en mødeleder/procesleder og en oplægsholder.
Temaerne for møderne bliver bestemt af jer, der deltager på møderne. Vi har allerede afdækket en række emner med jer:
-
Visions- og strategiarbejde
-
Samarbejde mellem ansatte og frivillige og personaleansvar
-
Kultur i foreningen og samspillet imellem aktører i foreningen
-
Medlemsrekruttering og markedsføring
-
Medlemsfastholdelse og frivillighed
-
Fundraising
-
Digitalisering
-
Facilitetsoptimering og facilitetsudvidelse
-
Kommunen som medspiller. Samarbejde med flere forvaltninger, institutioner og foreninger
Prisen på møderne skal alene dække omkostningerne for forplejning og oplægsholdere.
Ankomst og morgenmad fra 8.30-9.00
9.00 – 9.20
- Velkomst
- Præsentation og introduktion til netværket og dagens program
9.20 – 11.00
- Oplæg med anbefalinger til rammesætning for ansatte i foreningen
- Opsætning af skalerbare mål og læringsmodellen
- Dialog: Hvordan kan du hjælpe med at sætte en attraktiv ramme
Pause
11.30 – 12.30
- Lav dine mål, delmål og handleplan for din indsats i foreningen
- Arbejd med barrier og løsninger
- Hvor kan du finde hjælp og sparring?
- Hvad er næste bedste skridt?
12.30 – 13.15
- Frokost
13.15 – 14.00
- Opsamling og opfølgningsplan