Ny kampagne har succes i bordtennisverdenen

Med i alt 18 deltagende klubber og 119 deltagere kan åbent hus for børn og unge i uge 35 rundes af med succes.

Takket være de mange frivillige og trænere i klubberne, har i alt 119 børn og unge for første gang kunne deltage i åbent hus i uge 35 i 18 forskellige bordtennisklubber landet over. Her har nye som rutinerede kunne svinge battet, lære nye tricks og skabe nye venskaber.

 En uge, der har været til stor succes for både klubber og bordtennisspillere.

Uge 35 er det nye sort

I de seneste par år har ældre fra 60 år og opefter stormet til bordtennishaller, når der stod uge 37 i kalenderen. I år er første gang, der også i uge 35 står bordtennis på dagsordenen. Denne gang for børn og unge under kampagnen ’Børn og unge med bat og bold’.

Bordtenniskonsulent i DGI Bordtennis, Henrik Møller, glæder sig over opbakningen fra klubberne og deltagelsen fra de mange børn og unge landet over, trods både nedlukning og sommerferie.

”Det er gået over al forventning. Nye tiltag tager tid at rodfæste, men trods nedlukning har hele 18 klubber alligevel deltaget. Og vi håber på, at flere og flere foreninger kobler sig på kampagnen med tiden,” fortæller han.

At opbakningen er så stor, trods flere bump på vejen, lover ifølge Henrik Møller godt for den kommende sæson.

Det røde bat hitter blandt børn og unge

Responsen fra både klubber og deltagere har været positiv og for flere af de deltagende klubber har åbent hus-arrangementet også betydet, at flere børn og unge efterfølgende er blevet ved med at svinge battet.

Vi har fået mange gode tilbagemeldinger fra klubberne, som efterspørger, at vi gentager succesen i fremtiden. Vi har nu skabt en god anledning til at starte op i samlet flok

Henrik Møller, bordtenniskonsulent i DGI Bordtennis

Også responsen fra deltagerne har været god. Og selvom der ikke fremover står bordtennistræning i kalenderen hos alle deltagere, har børn og unge landet over haft en god eftermiddag med grin, leg og nye venner.

En hånd med på vejen

DGI Bordtennis har fortsat kontakt til de 18 klubber og hjælper dem på vej med inspiration til de kommende træninger gennem blandt andet trænertavlen.

Kampagnen ’Børn og unge med bat og bold’ har ifølge Henrik Møller givet en god indikation for, hvordan DGI Bordtennis kan understøtte klubberne bedst muligt.

”DGI Bordtennis er i fuld gang med at følge op i klubberne og finde ud af, hvordan der kan skabes endnu mere medlemsvækst i klubberne - blandt andet gennem eventuel inddragelse af nærliggende skoler,” forklarer han.

DGI Bordtennis planlægger at gentage succesen til næste år og få endnu flere børn og unge rundt om bordene.