Fitness Tryday i Korup Kultur- & Idrætscenter

Hvornår
28. jan 2018 kl. 10:00 til 14:30
Hvor
Korup Kultur & Idrætscenter, Præstevej 12, Korup, Odense NV, 5210 Odense NV, Danmark
Hvem
Alle fra 15 - 99 år.

Nummer
2018 16 01 4500

Er du til sved på panden og ømme muskler?

Så kom til Fitness Tryday og prøv nye fitness koncepter og bliv inspireret til endnu mere fed træning. 
Igen i år bliver sat fokus på det allerbedste inden for fitness.

Se dagens program og modulerne under program/timeplan.

Cirkeltræning for begyndere - v. Anne Grethe Sø Nørlev Jensen. Er træning med høj intensitet, puls og styrke. Træningen indeholder instruktion til alle øvelser, opvarmning af muskler og led og efterfølgende stationstræning. Der bliver primært arbejdet med egen kropsbelastning, men også blive brugt redskaber, blandt andet TRX, håndvægte og medicinbold.

Yoga - v. Andrea Enescu er for alle og giver dig balance, styrke, smidighed og koncentrationsevne. Hatha-yoga består af en række statiske øvelser, dynamiske skift og dybe stræk, der kræver energi og giver sved på panden. Yoga er en effektiv; men skånsom træningsform, som giver kropsbevidsthed, en god holdning, overskud og glæde i hverdagen.

Foamroller - v. Maria Sichan. Foamrolleren kan være et rigtigt fint supplement til dig der vil arbejde med din smidighed, dit bindevæv, din ryg og ømme muskler/områder, balance, core-træning. På denne workshop vil du kunne blive inspireret til hvad og hvordan du kan bruge Foamrolleren.

Tabata - v. Claus Nørlev Jensen. Her bruger vi egen krop samt det, der normalt er i en gymnastiksal eller derhjemme. Vi har fokus på høj puls og intervaltræning, hvor du kan presse dig selv til at yde dit maksimale og øge forbrændingen. Vi arbejder i denne workshop med 20-sekunders intervaller for fuld gas + 10 sekunders pause.

Jumping Fitness® - v. Nadia Huusom Larsen Er en anderledes, sjov og super effektiv form for træning, som udøves på små trampoliner. Der trænes koordination og kredsløb og alle kroppens muskler kommer på arbejde.  
Særligt mave, ryg, balder og ben bliver trænet godt igennem. Koreografierne vil variere i sværhedsgrad, puls, tempo og høj intensitet. Der er stor fokus på balance, styrke og teknik.  
OBS!!! Vigtig information, som du bør læse inden, du tilmelder dig. 
Det frarådes at du deltager i tilfælde af:  
- Du er gravid eller lige har født ved kejsersnit. 
- Du har hjerteproblemer el. diabetes, som ikke er under kontrol. 
- Trampolinerne kan tåle en max belastning på 120 kg.

Stram Op - v. Line Foldager udfordrer alle kroppens store muskelgrupper. Træningen er bygget op omkring styrkeøvelser med mange gentagelser. Du træner således din muskeludholdenhed og øger din forbrænding. Der fokuseres på opstramning af hele kroppen og arbejdes bl.a. med håndvægte, elastikker og bodybars.

Motionsboksning - v. Charlotte Hummel. Skab hurtige resultater med motionsboksning. En sveddryppende hårdt træning på den fede måde. Træningen består udover boksning også af konditionstræning som løb og hop, og styrketræning af mave, ryg, ben og arme. Mit boksehold kræver ingen forudsætning udover et godt helbred og en masse vilje. Du øger din forbrænding, forbedrer din kondition og du øger din mentale power.

Indoor cycling - v. Nicolai Storm Poulsen og Rikke Højen Laage er for dig, der tænder på power og høj puls. Der cykles både stående, siddende, stejlt op ad bakke, i eksplosiv acceleration, i tungt og let tråd. Alt imens musikken banker dit humør op. Træningen stiller ikke de store krav til koordination og kondition, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Indoor Cycling er godt for dit kredsløb; du får simpelthen ilt pumpet rundt i kroppen. Det giver dig større lungefunktion og styrker dit hjerte.

CrossGym® ude / Outdoor Fitness - v. Jeppe Christensen. Vi rykker udendørs og træner på den effektive, hårde og sjove måde. Det er funktionel træning og intervaltræning med udgangspunkt i kroppens behov. Der er fart over feltet og høj intensitet i alle øvelser. Du bruger både din egen kropsvægt og forskellige velkendte og alternative træningsredskaber i øvelserne. Den unikke træningsform er ikke kun for muskelbundter, der kan kaste rundt med bildæk og tunge kettlebells. Det er for alle uanset alder, køn og fysik. Vær opmærksom på at vi træner udenfor, uanset vejret.

Hit Fit - v. Heidi Stubmark Vi tager udgangspunkt i musikken og den dansestil som var fremme på det givne tidspunkt. Vi danser rock'n roll til 50-ernes rytmer, twist til 60-ernes Beatles, 70-ernes discotrin, pop og grandprix fest fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene! En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag.

Skovfitness – v. Kenneth Sæderup Pedersen er alsidig funktionel træning for hele kroppen. Skovens ujævne og kuperede terræn giver et utal af muligheder for at udfordre kredsløbet, muskulaturen og balancen. Træningen består af korte løbesekvenser med ophold, hvor vi laver forskellige kredsløbs- og styrkeøvelser. Det bliver udfordrende og sjovt og så er det super skønt at træne i den friske luft.

Cirkeltræning for øvede – v. Søren Peter Larsen udfordrer dig og giver dig styrke, kondition og udholdenhed som ingen anden motionsform. Du presser dig selv ved hele tiden at sætte nye mål, og du mærker hurtigt resultaterne ved den rå powertræning. Du bruger både din egen krop og forskellige træningsredskaber i øvelserne, der er simple og varierede. Der vil være en kort introduktion til stationerne og herefter kan du give max gas.

Vinyasa Yoga v. Marie Lind er for alle, og giver dig muligheden for at prøve en dynamisk yogaform, som binder yogastillingerne sammen gennem vejrtrækningen, så der opstår et flow gennem hele praksis. Vinyasayoga opbygger bl.a. udholdenhed, styrke, smidighed og balance samtidigt med at der fokuseres på koncentration, nærvær og kropsbevidsthed. Yoga er med til at stilne sindet og udfordre fysikken og herigennem reducere spændinger og stress samt øge velvære og vitalitet.

Fight gone bad – v. Claus Nørlev Jensen. Kampen kører over 3 omgange med fem øvelser og modstanderen er dig selv. I hver omgang skal du give dig 100 procent, og du får kun ét minut til at komme dig efter hver omgang. Sagt på en anden måde: På bare 17 minutter får du trænet hele kroppen og banket pulsen helt op. Den indlagte pause giver mulighed for at få pusten igen, så du kan holde et højt tempo hele vejen igennem.

09.30-10.00 - Ankomst og udlevering af madbilletter

10.00-10.15 - Fælles velkomst og info
 
10.15-11.00 - Modul 1
  • Cirkeltræning for begyndere - v. Anne Grethe Sø Nørlev Jensen
  • Yoga – v. Andrea Enescu
  • Foamroller - v. Maria Sichan
  • Tabata – v. Søren Peter Larsen og Claus Nørlev Jensen
  • Jumping Fitness® - v. Nadia Huusom Larsen
  • Stram Op – v. Line Foldager
  • Motionsboksning – v. Charlotte Hummel
  • Indoor cycling – v. Nicolai Storm Poulsen og Rikke Højen Laage
  • CrossGym® ude / Outdoor Fitness - v. Jeppe Christensen

11.15-12.00 - Modul 2 

  • Cirkeltræning for begyndere - v. Anne Grethe Sø Nørlev Jensen
  • Yoga – v. Andrea Enescu
  • Tabata – v. Søren Peter Larsen og Claus Nørlev Jensen
  • Jumping Fitness® - v. Nadia Huusom Larsen
  • Hit Fit – v. Heidi Stubmark
  • Motionsboksning – v. Charlotte Hummel
  • Indoor cycling – v. Nicolai Storm Poulsen og Rikke Højen Laage
  • CrossGym® ude / Outdoor Fitness - v. Jeppe Christensen
  • Skovfitness – v. Kenneth Sæderup Pedersen

12.00-12.45 - Frokost (se menu 1 og 2 under praktisk info)

12.45-13.30 - Modul 3

  • Cirkeltræning for øvede - v. Søren Peter Larsen
  • Foamroller - v. Maria Sichan
  • Hit Fit – v. Heidi Stubmark
  • Jumping Fitness® - v. Nadia Huusom Larsen
  • Vinyasa Yoga – v. Marie Lind
  • Fight gone bad – v. Claus Nørlev Jensen og Rikke Højen Laage
  • CrossGym® ude / Outdoor Fitness - v. Jeppe Christensen
  • Skovfitness – v. Kenneth Sæderup Pedersen
13.45-14.30 - Fælles afslutning med Puls & Styrke + udstrækning

Beskrivelse af dagens to menuer til Fitness Tryday i Korup
Menu 1: Grov fuldkornssandwich m. kylling/karry og vinterslaw + Kildevand + 1 stk. frugt
Menu 2: Salat bowle m. grovpasta, bulgur, kylling og diverse grøntsager + Kildevand + 1 stk. frugt
 
Kostvejledning
Kostvejleder Line Foldager tilbyder på dagen, at du kan få målt din fedtprocent, muskelmasse og bodyage. Derudover er der mulighed for at stille spørgsmål om sundhed i konteksten kost og motion.
 
Massage tilbud til DIG.
- Har du trætte og ømme muskler.
- Trænger du til at få løsnet op efter dagens træning.
- Eller vil du bare være lidt go´ ved dig selv.
Så er vi  uddannede massører der står klar til at ta´ imod dig i løbet af dagen.
Vi slår dørene op til behandlerrummene fra kl. 12.20 – 16.00.
Book en tid til 20 min. fysiurgisk massage til KUN 75 kr. Betaling på stedet

Andre spændende arrangementer Vis alle arrangementer