Fitness Tryday i Korup Kultur- & Idrætscenter

Hvornår
26. jan 2020 kl. 09:30 til 14:30
Hvor
Korup Kultur & Idrætscenter, Præstevej 12, Korup, Odense NV, 5210 Odense NV, Danmark
Hvem
Udøvere, 15 - 99 år

Nummer
2020 16 01 4500

Er du til sved på panden og ømme muskler? 
 
Så kom til Fitness Tryday i Korup og prøv flere forskellige fitness koncepter og bliv inspireret til endnu mere fed træning.  
 
 
 
 
 
Fitness Tryday i Korup er for alle! 
For dig der godt kunne tænke dig at gå på et hold.  
For dig der allerede går på et hold, men bare nysgerrig på hvad der findes af andre fede og spændene træningsmuligheder.  
Og for dig om som instruktør, der gerne vil inspireres. 
 
Igen i år bliver sat fokus på det allerbedste inden for fitness.

Se dagens program og modulerne under program/timeplan.

SMART Training – v. Gitte Madsen SMART Training er træning af hjernen, via lette fysiske øvelser, tilsat sjove, anderledes håndredskaber. Øvelserne udfordrer hjernen til at arbejde på kryds og tværs og dermed skabe nye forbindelser og derved øger den sin kapacitet.

Yoga - v. Eva Thaulow Hvis du trænger til at styrke og smidiggøre din krop eller hvis du har brug for at geare ned, så er yoga måske noget for dig. Timen baserer sig primært på Hatha Yoga, hvor vi kommer igennem de forskellige stillinger i et roligt tempo. 

Tabata - v. Claus Nørlev Jensen Vi har fokus på høj puls og intervaltræning, hvor du kan presse dig selv til at yde dit maksimale og øge forbrændingen. Vi arbejder i denne workshop med 20-sekunders intervaller for fuld gas + 10 sekunders pause.

Floorball - v. Malene Skovhus Savner du også at spille holdsport med masser af grin, motion og koordinationstræning?  
Floorball kan spilles af alle aldre og uanset fysisk styrke, det handler ikke om at være stærkest, men om overblik og taktik.

Stram Op - v. Line Foldager Udfordrer alle kroppens store muskelgrupper. Du træner således din muskeludholdenhed og øger din forbrænding. Der fokuseres på opstramning af hele kroppen og arbejdes bl.a. med håndvægte, elastikker og bodybar.

Motionsboksning - v. Charlotte Hummel Skab hurtige resultater med motionsboksning. En sveddryppende hårdt træning på den fede måde. Træningen består udover boksning også af konditionstræning som løb og hop, og styrketræning af mave, ryg, ben og arme.

Cross Gym® Outdoor - v. Rene Andersen Vi rykker udendørs og træner på den effektive, hårde og sjove måde. Du bruger både din egen kropvægt og forskellige velkendte og alternative træningsredskaber i øvelserne.

Cirkeltræning - v. Christina Andersen I cirkeltræning vil du få trænet hele kroppen, med fokus på muskelstyrkeudholdenhed. Du er garanteret sved på panden, da der i cirklen er indlagt stationer med både styrke og pulstræning. 

Pilates - v. Malene Wind Pilates er styrke og smidighedstræning af hele kroppen, hvor du træner store som små muskelgrupper med udgangspunkt i et kontrolleret åndedræt og stor fokus på kroppens core, kropsholdning, balance og bevægemønster.

Cross Danse TM - v. Tina Lyng er dans krydret med bodytoning, cardio og balancetræning. En Crossdance time er modulopbygget, hvor hele kroppen bliver trænet igennem. Stemningen vil nå kogepunktet og den gode musik gør, at du ikke kan stå stille.

Indoor cycling - v. Dorte Lorentzen er for dig, der tænder på power og høj puls, alt imens musikken banker dit humør op. Træningen stiller ikke de store krav til koordination og kondition, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være.

Udendørs funktionel træning  - v. Søren Peter Larsen Programmet vil være sammensat af kropsbærende øvelser og være en kombination af både styrke og kredsløbstræning. Alle øvelser tager afsæt i den måde kroppen arbejder på.

Triggerpunkt - v. Anne Grethe Et triggerpunkt er et hyperirritabelt område i en gruppe af spændte muskelfibre. Vi bruger i workshoppen lacrossebolde og foamrollers til selvmassage af triggerpunkter på kroppen.

Hit Fit® - v. Heidi Stubmark Vi danser rock'n roll til 50-ernes rytmer, twist til 60-ernes Beatles, 70-ernes discotrin, pop og grandprix fest fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne.

Yoga - v. Signe Winther Yogainspirerede øvelser med fokus på styrke, smidighed og udstrækning. Øvelserne vil veksle mellem blide stræk og mere fysiske øvelser med brug af vejrtrækningen, som en vigtig del, for at opnå en god balance mellem krop og sind.

Jumping Fitness® - v. Pernille Kjølby Er en anderledes, sjov og super effektiv form for træning, som udøves på små trampoliner. Der trænes koordination og kredsløb og alle kroppens muskler kommer på arbejde.  
OBS!!! Vigtig information, som du bør læse inden, du tilmelder dig. 
Det frarådes at du deltager i tilfælde af:  
- Du er gravid eller lige har født ved kejsersnit. 
- Du har hjerteproblemer el. diabetes, som ikke er under kontrol. 
- Trampolinerne kan tåle en max belastning på 120 kg.

Step - v. Malene Wind Step fokuserer på intensiv og effektiv træning uden svær koreografi. Der anvendes en stepbænk hvor der arbejdes med simple trinkombinationer.

Fight gone bad – v. Claus Nørlev Jensen Kampen kører over 3 omgange med fem øvelser og modstanderen er dig selv. I hver omgang skal du give dig 100 procent, og du får kun ét minut til at komme dig efter hver omgang. Sagt på en anden måde: På bare 17 minutter får du trænet hele kroppen og banket pulsen helt op. 
 
Se de fulde workshop beskrivelser her 

09.30-10.00 - Ankomst og udlevering af madbilletter

10.00-10.15 - Fælles velkomst og info

10.15-11.00 - Modul 1

  • SMART Training - v. Gitte Madsen
  • Yoga - v. Eva Thaulow​​​​​​
  • Tabata - v. Claus Nørlev Jensen
  • Floorball - v. Malene Skovhus
  • Stram Op - v. Line Foldager
  • Motionsboksning - v. Charlotte Hummel
  • CrossGym® Outdoor - v. Rene Andersen

11.15-12.00 - Modul 2 

  • Cirkeltræning - v. Christina Andersen
  • Pilates - v. Malene Wind
  • Floorball - v. Malene Skovhus
  • Cross Dance TM - v. Tina Lyng
  • Motionsboksning - v. Charlotte Hummel
  • Indoor cycling - v. Dorte Lorentzen
  • Udendørs Funktionel træning - v. Søren Peter Larsen

12.00-12.45 - Frokost (se menuerne under praktisk info)

12.45-13.30 - Modul 3

  • Triggerpunkt - v. Anne Grethe Sø Nørlev Jensen
  • Hit Fit - v. Heidi Stubmark
  • Yoga - v. Signe Winther
  • Jumping Fitness® - v. Pernille Kjølby
  • Step - v. Malene Wind
  • Fight gone bad - v. Claus Nørlev Jensen
  • CrossGym® Outdoor - v. Rene Andersen

13.45-14.30 - Fælles afslutning med Puls & Styrke + udstrækning - v. Claus Nørlev Jensen og Anne Grethe Sø Nørlev Jensen

Beskrivelse af dagens menuer til Fitness Tryday i Korup

Menu 1 - Grov pastasalat med kylling, feta, cherrytomat, soyabønner, rødløg vendt i pesto

Menu 2 - Grov sandwich med Kylling/bacon, soltørret tomat, paprika, agurk & chilimayo

Menu 3 Vegetar - Grov sandwich med grillede grøntsager, syltede rødløg & humus 
 
 + Kildevand + 1 stk. frugt

 
Massage tilbud til DIG.

- Har du trætte og ømme muskler.

- Trænger du til at få løsnet op efter dagens træning.

- Eller vil du bare være lidt go´ ved dig selv.

Så har vi uddannede massører der står klar til at ta´ imod dig i løbet af dagen.

Vi slår dørene op til behandlerrummene fra kl. 13.00 – 16.00.

Book en tid til 20 min. fysiurgisk massage til KUN 100 kr. Betaling på stedet

Andre spændende arrangementer Vis alle arrangementer