Indoor cycling - Watt

Hvornår
27. sep 2020 kl. 12:15 til 14:45
Hvor
Tune Hallerne, Tunehøj 7, 4030 Tune, Danmark
Hvem
Trænere, begynder, letøvede, øvede

Nummer
2020 17 01 3613

For nogle år siden var watt-fokuseret træning forbeholdt elitecykelrytteren eller den meget seriøse motionist. I dag har billedet ændret sig fuldstændigt: Stort set alle cykelsale har installeret watt-computere på sine cykler, og deltagerne på dit hold har en forventning om, at den bruges på den ene eller anden måde. Fokus har for mange deltagere flyttet sig fra puls til watt – men har fokus også flyttet sig for os instruktører? 
Hvad kan du som instruktør egentlig bruge en watt-computer til, og hvorfor er watt-træning så eftertragtet? 
Hvordan tilrettelægger du en time, som har fokus på watt? Hvordan sikrer du dig, at du både omfavner den seriøse outdoor cykelrytter og deltageren som ”bare” vil komme i god form? På dette kursus vil du få inspiration til watt-træning, så du forhåbentlig kan svare på disse spørgsmål, når du går fra kurset.

På kurset får du:

  • Viden om watt i relation til indoor cycling
  • Viden om de fysiologiske effekter og fordele ved watt-træning
  • Inspiration til hvordan du kan bruge watt som et parameter på dine timer
  • Kompetencer til at kunne lave dine egne sessioner eller hele timer med fokus på watt

Kort om instruktøren: 
Troels Kure har været cykelinstruktør i 8 år og underviser i dag i SATS. Troels har en bachelor i Idræt fra Københavns Universitet og en kandidatgrad i Sundhedsfremme og arbejder til dagligt på Roskilde Universitet. Igennem Troels’ uddannelse og erfaringer har han kompetencer inden for fysiologi, forskellige træningsformer, watt, timetilrettelæggelse, musikforståelse og instruktør-performance (didaktik og pædagogik). 
Som instruktør har han den filosofi, at den gode cykeltime skabes i en kombination af: 1) Faglighed, 2) Musikken og timens opbygning 3) Instruktørens udstråling. Disse tre elementer vil derfor altid skinne igennem på hans kurser.

Troels Kure

Medbring selv

  • En notesblok eller lignende, hvor du kan skrive noter til dig selv.
  • Drikkedunk
  • Cykeltøj og –sko.
  • En overtrækstrøje du kan tage på, når vi ikke er så aktive i salen.
  • Deltager du på flere kurser samme dag anbefales det, at du tager flere sæt cykeltøj med, så du ikke bliver våd og kold.

Andre spændende arrangementer Vis alle arrangementer