Gravid i form og Mor i form

Skal du være mor, eller har du lige født? Det betyder ikke, at træning skal vente. Tværtimod. Bliv sund og stærk med før- og efterfødselstræning.

Før- og efterfødselstræning i DGI giver dig alle muligheder for at komme godt igennem de forandringer, du og din krop gennemlever under graviditeten og i tiden efter. Vi kalder det Gravid i form og Mor i form.

Gravid i form

Førfødselstræningen, Gravid i form, er første skridt mod en vellykket graviditet. Træningen består af kredsløbstræning, stabilitetstræning omkring mave, ryg og bækken, udstrækning og afspændingsøvelser.  Og en stor mave og væske i kroppen er ingen hindring.

Gennem træningen vil du holde din krop stærk og i gang, få større kropsbevidsthed og en indre ro.

Mor i form

Når baby så er kommet til verden, kan det være fristende at dedikere hele din opmærksomhed mod den lille guldklump. Men det er vigtigt for jer begge, at du holder dig aktiv eller bliver det igen - både fysisk, psykisk og socialt.

Efterfødselstræningen, Mor i form, tager udgangspunkt i kredsløbstræning, muskeltræning og afspændingsøvelser, og giver dig de bedste muligheder for at vende stærkt tilbage efter graviditeten.

Find en en forening nær dig, og kom godt i gang med din før- og efterfødselstræning. Du vil ikke fortryde det, og foreninger landet over er klar til at tage imod dig.

Vil du gerne undervise kommende eller nybagte mødre, kan du undersøge vores kurser og uddannelser og blive instruktør i Gravid i form og Mor i form.