CrossGym

Styrk din krop og få bedre kondition - CrossGym sætter kroppen i gear.

Med CrossGym lærer du en række øvelser, der arbejder med forskellige muskelgrupper – arme, ben, mave og ryg. Det er fysisk træning med fokus på at få din krop op i gear.

Crossgym er inspireret af fitness med styrke- og konditionstræning i intervaller. Programmet består af tre runder med fem forskellige øvelser, der langsomt bliver sværere og sværere.

Øvelserne sætter fokus på henholdsvis mave, ryg, arme, ben og til sidst kondition. Det er vigtigt, at du gør dig umage med at udføre øvelserne rigtigt, så du får det bedste ud af træningen. Senere kan du vælge at sætte farten op, hvis du har lyst.

Sådan gør du

I instruktionsvideoen viser instruktøren dig præcis, hvad du skal gøre og lærer dig langsomt de enkelte øvelser.

Tre vigtige øvelser:

  • Maveøvelser: Du skal lægge dig på ryggen, placere dine hænder på lårene og løfte op i skuldre og hoved. Sørg for at holde en lige linje og lad mavemusklerne gøre arbejdet.
  • Rygøvelser: Du skal lægge dig på maven, og løfte skiftevis først venstre arm og højre ben, derefter højre arm og venstre ben. Lav rolige bevægelser og løft ikke arme og ben for højt, da det kan skade ryggen.
  • Squat: Stil dig ret op med hænderne foldet bag nakken og let spredte ben. Fødderne og knæene skal pege en anelse udad. Bagdelen skal godt bagud, og du skal kigge opad. Bøj nu i knæene, som om du er ved at sætte dig ned. Fortsæt ned til 90 grader og op igen. Gentag øvelsen. Vær opmærksom på, at knæene, når du bøjer dem, ikke må komme længere ud end tåspidserne