Foreningsservice
DGI’s foreningsservice er indgangen til din forenings kontaktoplysninger, medlemsfordele og -forpligtelser hos DGI.
DGI Foreningsservice er den portal, hvor din forening er oprettet som medlem af DGI. Foreningen kan også være registreret i
- det centrale virksomhedsregister CVR
- det centrale foreningsregister CFR
- i banken og hos kommunen
Til Foreningsservice har vi brug for de mest nødvendige oplysninger om din forening. Det drejer sig om:
- Foreningens - vedtægtsbestemte - navn
- Tilhørskommune
- CVR-nummer
- Adresse – til at vise, hvor foreningen hører til på kort og til fakturaadresse
- Registrering af hvilke idrætter, I tilbyder medlemmerne
- Kontaktoplysninger på formand og kasserer
- En kort beskrivelse af jeres forening. Beskrivelsen vises også på DGI's hjemmeside, se her - Oplysningerne er fra Foreningsservice og På Find Idræt - Disse oplysninger kommer fra CFR/medlemstal.dk.
DGI synkroniserer foreningsoplysninger med det centrale foreningsregister, CFR, hver nat, så de nyeste informationer findes i begge registre og I ikke behøver at opdatere oplysninger begge steder.
Når foreningens trænere, instruktører, bestyrelses- og udvalgsmedlemmer er registreret i Foreningsservice, er I sikre på at få DGI-pris på kurser og arrangementer og I får mulighed for at vælge foreningsfaktura.
Desuden får trænere, instruktører, bestyrelses- og udvalgsmedlemmer mulighed for at modtage DGI Magasinet Udspil.
Tilknyt personer
En person kan knyttes til foreningen på forskellige måder:
- Instruktører kan selv tilknytte sig foreningen via MitDGI, som er DGI’s portal til den enkelte frivillige eller udøver.
- Ved tilmelding til stævner, turnering, skoler, lejre m.v kan I logge ind og tilmelde deltagere som samtidig bliver delvist tilknyttet foreningen og opnår medlemsfordelene
- Foreningen kan invitere en person via e-mail direkte fra Foreningsservice
- I kan se personcertificeringer på trænere, instruktører, bestyrelses- og udvalgsmedlemmer, der er tilknyttet foreningen, og I kan se alle foreningens tilmeldinger i Foreningsservice, hvis jeres forening er:
- Tilmelder
- Betaler (foreningsfaktura)
- Deltageren har foreningen som tilhørsforhold
- I kan danne et bilag, der kan bruges ved ansøgning om kursustilskud hos kommunen.
I Foreningsservice kan I også se foreningens Gaveindsamlinger og de, der har specielle rettigheder, kan se de enkelte gaveindbetalinger.
Som noget nyt kan I se en oversigt over de udøvere der er tilknyttet foreningen – i forbindelse med stævner og turneringer, og har I skytter som medlemmer i jeres forening, kan I se deres skyttenumre.
Det er nu også muligt at se udviklingen i foreningens medlemstal og dermed arbejde datastøttet med medlemsrekruttering og fastholdelse.
Endelig er der mere end 20 digitale udviklingsforløb, som I selv kan arbejde med eller samarbejde med DGI om. Det er fx.:
- Overhold GDPR
- Udnyt Google My Business
- Kom i gang med digitale underskrifter
- Brug årshjul/opgaveoversigt
- Frivillighed – Bedre udnyttelse af medlemssystemet
- Nyt medlemssystem, regnskabssystem og hjemmeside
- Kom i gang med sociale medier/Udnyt de sociale medier
- Vagtplanlægning
- Kom i gang med Motivu – prøvetræning
Login til Foreningsservice
Du har adgang til Foreningsservice, hvis din forening er medlem af DGI, og du er registreret som:
- Formand
- Kasserer
- Kontaktperson til kurser og uddannelse
Som udgangspunkt har formand og kasserer mulighed for at knytte andre til foreningen og give dem rettigheder til at se og arbejde i Foreningsservice.
I Foreningsservice er der en FAQ, hvor du kan læse mere om de enkelte funktioner. Det vil snarest blive suppleret med video og på sigt e-læring.
Har du problemer med Foreningsservice, så kontakt din landsdelsforening eller DGI’s Support.