Visionen: Drømmen om alle tiders forening

Her får du tre opskrifter, som sætter ord og billeder på drømmeudgaven af den forening, I gerne vil være:

De 7 trin

Brug de 7 trin til at blive knivskarp I jeres foreningskommunikation

  1. Visionen

Hvordan ser ønskebilledet af jeres forening ud? Hvad drømmer I om? 

Når I afdækker drømmene, får I ord og billeder på alle tiders forening. Det hjælper jer i jeres kommunikation. 

Til at afdække drømmene kan I anvende forskellige værktøjer: 

#1 Den enkle metode

En enkel måde er at anvende værktøjet De 5 vigtigste faktorer, der på kort tid kan give deltagerne nogle nye ideer til og vinkler på, hvad der er vigtigt for at nå drømmen.

#2 Mellemløsningen

En mellemløsning er at udarbejde den temaavis. Avisen  udkommer 2 år fra nu og beskriver, hvordan foreningens kommunikation og branding peaker: Alle kender foreningen og alle får lyst til at være med! Processen kan udføres på under 2 timer.

#3 Den grundige proces

Hvis I ønsker en grundigere proces, kan I anvende idéløberen, hvor man både kan generere idéer, få dem prioriteret og planlagt til gennemførelse. Processen tager minimum 4 timer og gerne længere.