5 tips til god pressekontakt

Fem hurtige tip til pressemeddelelsen og
personlig kontakt

1. Du har historien

Journalister skal servicere deres læsere, seere og lyttere med interessante historier. Journalisten har brug for kilder, og du er kilden, der kender foreningens planer, idéer og ved hvad, der sker.

2. Hvad er det nye og hvilken betydning har det?

Fortæl, hvad der er det vigtigste, det nye, kernen i historien? Fortæl også, hvad dette ”nye” betyder for foreningen og foreningens medlemmer og måske for områdets borgere?

3. Husk fakta

Forsyn din pressemeddelelse med oplysninger om tid og sted. Husk også kontaktoplysninger og mobilnumre på centrale personer.

4. Følg op med personlig kontakt

Din historie er én blandt mange, og det er ikke givet, at den har fanget journalistens opmærksomhed, eller at den er landet i den rigtige indbakke. Det kan du tjekke med en opringning til journalisten, som også giver dig mulighed for at supplere historien.

5. Brug dit netværk

Måske er der journalister blandt foreningens medlemmer, blandt dine naboer eller forældrene til børnenes klassekammerater. Brug dem! Tøv ikke med at kontakte landsdelsforeningens konsulenter og/eller kommunikationsmedarbejdere, hvis du har brug for råd og sparring! 

Og husk, at din historie kan have interesse både for dagblade, ugeaviser, lokal og regional radio og -TV.