Foreningsfokus på Facebook

Drømmer I om mere synlighed og aktivitet på jeres facebookside uden at I skal bruge mere tid? Lad vores SoMe-konsulent hjælpe jeres forening med, at virkeliggøre dette!

Markedsføring på sociale medier har aldrig været vigtigere for den moderne forening og derfor har vi dette tilbud til jer!  Lad os hjælpe med at styrke jeres synlighed, branding og markedsføring på Facebook. Dette er et projekt på 2,5 måneder (juli til september) som er helt gratis for jeres forening i denne periode.

Med en SoMe-konsulent tilknyttet jeres forening vil vi i tæt samarbejde med jer udarbejde en ’Strategisk markedsføringsplan’ som er målrettet foreningens behov og ambitioner på Facebook. Dette vil give jer som frivillige mere overskud og tid til jeres normale funktioner i foreningen. Samtidig vil SoMe-konsulenten hjælpe foreningen med at lave indhold og content til jeres facebookside.

Vil I gerne ramme jeres målgruppe præcist? Vil I gerne nå ud til flere følgere på Facebook? Vil I gerne tiltrække nye medlemmer til foreningen? Vil I gerne anerkende frivillige i foreningen? Med en strategisk markedsføringsplan, ville dette kunne blive en realitet!

Vi går et spadestik dybere og vil med statistikker og data gøre det muligt for foreningen, at ramme præcis den målgruppe, I ønsker.

Jeres fordele ved en SoMe-konsulent:

  • Konsulent med SoMe-kompetencer og evner tæt tilknyttet foreningen
  • Hjælp med udarbejdelse af ’Strategisk markedsføringsplan’
  • Producere content til jeres Facebook side
  • Konkret definition og udarbejdelse af interessent/målgruppe analyse
  • Branding og synlighed af foreningen
  • Tilpasning af content og markedsføring til den specifikke forening
  • Udvikling af jeres egne SoMe kompetencer
  • Give jer mere tid til andre funktioner i foreningen

Sådan foregår det:

Efter første møde vil der i samarbejde blive lavet en markedsføringsplan som er specifikt lavet efter jeres målsætning med synlighed og branding på Facebook. Herefter vil en konsulent være administrator på jeres Facebook side, så alle data og statistikker kan checkes op på, så vi ved at det kører som det skal. Dette vil også give konsulenten mulighed for, at lave egne opslag og spare tid for foreningen.

Dog skal foreningen være med på at levere oplysninger som kan bruges til indhold på deres Facebook side da dette vil skabe det bedste content og give den største succes.