Åben træning: Idræts Pop-up

Et sommerprogram i foreningen med træning i forskellige idrætter kan være med til at motivere jeres medlemmer til at fortsætte eller komme i gang igen.

Undersøgelser af danskernes idrætsvaner under Corona-krisen viser, at færre danskere dyrker motion end før Corona. Et aktivt foreningsliv er med at holde folkesundheden på ret køl. Det er derfor vigtigt, at vi i foreningerne får danskerne tilbage til igen at dyrke idræt og motion - også henover sommeren, hvor mange normalt holder pause fra foreningens tilbud.

Hvis jeres forening endnu ikke har åbnet op for aktivitet, så kan I overveje om det er en god ide at lave et sommerprogram henover sommeren for jeres medlemmer med åben træning for medlemmerne.

Selvom flere udenlandske rejsemål sikkert åbner igen i den kommend periode, så forventes det, at mange vælger at holde deres ferie i Danmark. Derfor opstår der er en ekstraordinær mulighed for at åbne foreningen op for aktive udefra.

Åben træning - Idræts Pop-up! Hvordan?

  • Udgangspunktet er at det skal være enkelt både at deltage og planlægge.
  • Vores anbefaling er at I tager udgangspunkt i de aktiviteter og faciliteter som I normalt har i foreningen.
  • Det skal være en træning, hvor man bare kan droppe ind og være med. Det vil sige, at træningen primært skal være baseret sjov, bevægelse og spil.
  • Alle skal kunne være med.
  • Gør det let at deltage ved at stille få krav til udstyr.
  • Gør det let at tilmelde sig.
  • Opret gerne flere holdtræninger fra start, så udøverne kan få et overblik og strukturere deres tid ud fra træningerne.
  • Det er vigtigt, at der er en fra foreningen eller holdet, som byder velkommen eller sætter i gang.
    Vores anbefaling er at træningen er opbygget enkelt med opvarmning også direkte til selve aktiviteten(løbetur, fodboldspil og så videre)
  • Husk at I stadig skal overholde de generelle retningslinjer og forsamlingsforbuddet.
  • Find træningsøvelser på DGI Trænerguiden.

Åben træning - Idræts Pop-up! Sådan gør I:


FØR:

  • Lederen går i dialog med træneren og spørg om han/hun vil står for x- antal træninger. Aftal tid, varighed, sted.
  • Leder/træner laver en kort beskrivende tekst af aktiviteten.
  • Leder/træner opretter begivenhederne på Facebook - eventuelt med tilmeldingslink til foreningens hjemmeside. Gerne 2 uger før træningen hvis muligt.
  • Leder/træner deler begivenheden på jeres kanaler – nyhedsbreve, Facebook, lokale medier og andre.

UNDER:

  • Træneren sørger for at overholde retningslinjerne i forhold til Covid-19.
  • Træneren fyrer den fedeste træning af.
  • Ved afslutning spørg træneren ind til, hvad deltagerne synes om træning og spørg om vi ses igen til næste træning?
  • Få eventuelt deltagerne til at tilmelde sig på mobilen med det samme. 

EFTER:

  • Træneren juster sin træning i forhold til den feedback deltagerne gav.
  • Lederen/træneren markedsfører næste begivenhed.
  • Glæd jer til den næste træning!

Markedsføring

Der er gode muligheder for at markedsføre sine lokale events på forskellige måder og platforme: