Tjek på løb og styrketræning

Hvornår
30. nov 2019 kl. 10:00 til 16:00
Hvor
DGI Midt- og Vestsjælland, Helligkorsvej 3, 4000 Roskilde, Danmark
Hvem
Trænere
Begynder, Letøvede, Øvede

Nummer
2019 17 06 3023

Lær at kombinere din løbetræning med funktionel styrketræning. Du får både teoretisk og praktisk viden om, hvordan du inddrager sjove og funktionelle styrkeøvelser, skadesforebyggende træning samt tips og tricks til hvordan du formidler øvelserne. Mange løbere skal motiveres til styrketræning. 
 
Træningsformen bidrager til udholdenhed, kondition, styrke, smidighed, koordination mm. Træningen kan sammensættes og varieres på et utal af måder, hvilket gør det afvekslende og spændende. 
Der vil være masser af inspiration til dig, som skal videreformidle til andre i din løbeklub eller dit løbefællesskab. 
 
Dette kan du bl.a. opleve 
Prøv de klassiske træningsmetoder, som underbygger kombinationen af styrkebaserende øvelser med klassisk intervalbaseret løbetræning. De praktiske styrkeøvelser vil primært blive gennemført med egen kropsvægt, og hvor det er muligt, vil det blive forklaret, hvordan man kan tilføre ekstern vægt, hvis man har det til rådighed, hvor man træner. 
 
I det teoretiske forløb lærer du, hvordan din krop reagerer på styrketræningen, og hvorfor styrketræ-ning er en afgørende faktor i skadesforebyggelse i forbindelse med løb, og på sigt påvirker din løbepræstation. Samtidig lærer du at sammensætte træningspas til forskellige niveauer, undgåelse af skader og særlige opmærksomhedspunkter. 
 
Dagens program (ca.)  
Kl. 10.00-10.30: Kort præsentation og introduktion 
Kl. 10.30-11.30: Teoretisk oplæg: Motivation og hvad gør funktionel styrketræning ved mit løb? 
Kl. 11.30-13.00: Praktiske styrkeøvelser 
Kl. 13.00-14.00: Omklædning, pause og sandwich 
Kl. 14.00-15.30: Træningsplanlægning i teori/praksis og opmærksomhedspunkter 
Kl. 15.30-16.00: Opsamling og evaluering 
 
Praktisk  
Mød omklædt i løbetøj efter vejret og medbring evt. skiftetøj. Der er IKKE mulighed for bad. 
HUSK der er 2 praktiske sessioner (før og efter frokost!). 
Medbring skriveredskaber til noter og drikkedunk til det praktiske. 
Kurset er inkl. frugt, kildevand, sandwich og kaffe/te. 
 
Underviser  
Signe Nyby er Cand. Scient. i Human Ernæring og Human Fysiologi fra Københavns Universitet. Signe er en formidabel underviser med bred viden inden for feltet og mange års erfaring med både varieret træning, træningsplanlægning og konkurrence. 
 
Det er Bevæg dig for livet - Løb, der står bag kurset.

Andre spændende arrangementer Vis alle arrangementer