Regler

Få det fulde overblik over reglerne ved Crossløb i Midt- og Vestsjælland 2018-19

Afdelinger

1. afd.: Lørdag d. 10. november 2018 Hedeland (Fløng Kondi)
2. afd.: Lørdag d. 1. december 2018 Avnstrup (RIMO)
3. afd.: Lørdag d. 12. januar 2019 Høve (Asnæs LMK)
4. afd.: Lørdag d. 2. februar 2019 Bromme Plantage (PGI-DIF)
5. afd.: Lørdag d. 2. marts 2019 Herstedhøje (ALOT)

Tid/distancer 

Kl. 12.00: ca. 3 km (tidsgrænse 35 min.)
Kl. 12.45: ca. 6 og 9 km (i grupper á ca. 100 løbere med de hurtigste forrest)

Priser 

399 kr. deltagelse i hele cuppen, 5 afdelinger (deadline søndag den 4. november 2018)
100 kr. pr. start (tilmelding indtil tirsdagen før kl. 12.00)
150 kr. pr. start (eftertilmelding på dagen fra kl. 11.00)
Alle priser er excl. gebyr. Der løbes med startnummer med chip.

Kategorier

Du indtaster din fødselsdato og får automatisk tildelt kategori.
Løbere med fødselsdag i perioden d. 10.11.18-02.03.19 i ”yderårene”, skal manuelt ændre kategori. Det vil sige løbere, der fylder år i denne periode og dermed ligger i forkert kategori i 2019.

Crossløb.JPG
Ved tilmelding indtastes fødselsdato, kategori tildeles automatisk.

Point

Der gives point i hver afdeling, som tæller i den samlede stilling. Vinderen får 25 point, nr. 2 får 24 point osv. Nr. 25 og resterende placeringer får alle 1 point.
Der kåres IKKE vindere ved de enkelte afdelinger.

Vindere 

Samlet vinder i hver klasse kåres efter 5. afdeling. Vinderen er den løber, som har flest point i sin kategori efter alle 5 runder. De 4 bedste resultater tæller, det vil sige, at det dårligste resultat automatisk fratrækkes. For at blive samlet vinder, skal man have deltaget i min. 3 afdelinger.
Ved pointlighed tæller flest 1. pladser, flest 2. pladser, osv.
Hvis der stadig er pointlighed, så er det placeringen i det sidste løb, hvor løberne med pointlighed deltog, der tæller. Der er medaljer til alle vindere.

Resultater/ranglister 

Resultater og ranglister kan hentes umiddelbart efter den pågældende afdeling via løbslink eller via www.dgi.dk/sjaelland/crossloeb
Evt. korrektion af tid skal ske på mail til christina.jensen@dgi.dk senest 48 timer efter løbet. Derefter rettes der ikke i tiderne af hensyn til cupstillingen.

Startnummer 

Løbere, der er samlet tilmeldt alle 5 afdelinger løber med samme startnummer ved alle afdelinger, så husk at gemme dit startnummer. Der sidder to chip i startnummeret.
Startnummeret er personligt og må derfor IKKE overdrages til andre.
Startnummer kan hentes i start/målområdet på løbsdagen fra kl. 11.00.
Inden d. 4. november 2018 kan distance ændres uden beregning.
Efter deadline opkræves kr. 100,- for ændret distance/bortkommet startnummer.

Ruter 

Løberuterne lægges ud i god tid før den pågældende afdeling. 
Børn løber på eget/forældrenes ansvar. 
Det er ikke tilladt at medbringe hunde på ruterne. Hunde i snor er velkomne i start-/målområdet, såfremt de ikke er til gene.

Førstehjælp 

Hjertestarter forefindes i tidtagningstraileren ved start/mål.
Førstehjælpskasse med isposer mm forefindes i sekretariatet.
Alle løb har en lokal førstehjælpsansvarlig, som er klar til at rykke ud. 

Regler for aflysning 

Løbet aflyses, hvis DMI varsler, at al unødvendig udkørsel i området omkring løbet frarådes eller hvis vejrforholdene på stedet, gør det for farligt at gennemføre løbet.
En evt. aflysning varsles på løbets hjemmeside senest 3 timer før løbsstart.
Da evt. aflysning skyldes force majeure, refunderes deltagergebyret ikke.