Regler

Få det fulde overblik over reglerne ved Crossløb i Midt- og Vestsjælland 2019-20

Afdelinger

1. afdeling: Lørdag d. 9. november 2019 ved Høve Strand/Skov, Asnæs (LMK Asnæs)
2. afdeling: Lørdag d. 7. december 2019 ved Det Hvide Spor, Hvalsø (RIMO)
3. afdeling: Lørdag d. 11. januar 2020 på Korsør Golfbane (Korsør AM)
4. afdeling: Lørdag d. 1. februar 2020 Kattrup Gods, Jyderup (Høng Løbeklub)
5. afdeling. Lørdag d. 7. marts 2020 ved Holbæk Sportsby (Holbæk LMK/Fremad Holbæk)

Tid/distancer 

Kl. 12.00: ca. 3 km (tidsgrænse 35 min.)
Kl. 12.45: ca. 6 og 9 km (i grupper á ca. 100 løbere med de hurtigste forrest)

Priser 

399 kr. for deltagelse i hele cuppen, 5 afdelinger (deadline d. 3. november 2019)
100 kr. pr. start (tilmelding indtil tirsdagen før kl. 12.00)
150 kr. pr. start (eftertilmelding på dagen fra kl. 11.00)
Priser excl. gebyr. Der løbes med startnummer med chip.

Kategorier

Du indtaster din fødselsdato og får automatisk tildelt kategori.
Kategorien passer til den alder, du har ved sidste crossløb den 7. marts 2020. 

Kategorier 19-20.JPG

Point

Der gives point i hver afdeling, som tæller i den samlede stilling. Vinderen får 25 point, nr. 2 får 24 point osv. Nr. 25 og resterende placeringer får alle 1 point.
Der kåres IKKE vindere ved de enkelte afdelinger.

Vindere 

Samlet vinder i hver klasse kåres efter 5. afdeling. Vinderen er den løber, som har flest point i sin kategori efter alle 5 runder. De 4 bedste resultater tæller, det vil sige, at det dårligste resultat automatisk fratrækkes. For at blive samlet vinder, skal man have deltaget i min. 3 afdelinger.
Ved pointlighed tæller flest 1. pladser, flest 2. pladser, osv.
Hvis der stadig er pointlighed, så er det placeringen i det sidste løb, hvor løberne med pointlighed deltog, der tæller. Der er medaljer til alle vindere.

Resultater/ranglister 

Resultater og ranglister kan hentes umiddelbart efter den pågældende afdeling via løbslink eller via www.dgi.dk/sjaelland/crossloeb
Evt. korrektion af tid skal ske på mail til coj@dgi.dk senest 48 timer efter løbet. Derefter rettes der ikke i tiderne af hensyn til cupstillingen.

Startnummer 

Løbere, der er samlet tilmeldt alle 5 afdelinger løber med samme startnummer ved alle afdelinger, så husk at gemme dit startnummer. Der sidder to chip i startnummeret.
Startnummeret er personligt og må derfor IKKE overdrages til andre.
Startnummer kan hentes i start/målområdet på løbsdagen fra kl. 11.00.
Inden d. 3. november 2019 kan distance ændres uden beregning.
Efter deadline opkræves 100 kr. for ændret distance/bortkommet startnummer.

Ruter 

Løberuterne lægges ud i god tid før den pågældende afdeling. 
Børn løber på eget/forældrenes ansvar. 
Det er ikke tilladt at medbringe hunde på ruterne. Hunde i snor er velkomne i start-/målområdet, såfremt de ikke er til gene.

Førstehjælp 

Hjertestarter forefindes i tidtagningstraileren ved start/mål.
Førstehjælpskasse med isposer mm forefindes i sekretariatet.
Alle løb har en lokal førstehjælpsansvarlig, som er klar til at rykke ud. 

Regler for aflysning 

Løbet aflyses, hvis DMI varsler, at al unødvendig udkørsel i området omkring løbet frarådes eller hvis vejrforholdene på stedet, gør det for farligt at gennemføre løbet.
En evt. aflysning varsles på løbets hjemmeside senest 3 timer før løbsstart.
Da evt. aflysning skyldes force majeure, refunderes deltagergebyret ikke.