Trænerguiden hjælper dig på vej

Har du brug inspiration til din egen træning? Trænerguiden Løb giver dig øvelser, der optimerer din løbetur.

Trænerguiden Løb indeholder masser af gode øvelser, du kan bruge i din egen træning - alene eller sammen med din løbemakker.

Hjemmesiden er udviklet som hjælp til træneren i klubben, men du kan få et fremragende udbytte af øvelserne, selvom du ikke er træner. 

De lettilgængelige øvelser har fokus på opvarmning, styrketræning og koordinering. 

Opvarmning før dit løb

Selvom du ikke har en løbetræner til at stå for en fælles opvarmning, er det stadigvæk en rigtig god idé at få kroppen i gang før dit løb. Også selvom det måske ikke ser helt vildt smart ud at stå ude i indkørslen og lave øvelser. 

Styrketræning gør dig til en bedre løber

Du bruger hele din krop, når du løber - derfor er det vigtigt at have en stærk og solid kropsstamme. Og en lille mængde styrketræning kan gøre en stor forskel.

Øvelserne i Trænerguiden er suppleret med billeder eller små videoklip, så du lettere kan gøre dem til virkelighed i din træning.

Intervalløb gør dig hurtigere og sundere

Du tænker måske, at intervalløb er alt for hårdt for dig? Men tro om igen. Intervaløvelserne på Trænerguiden kan du tilpasse dit niveau, og vi lover, det er både sjovt og hamrende effektivt for din træning. Intervaltræning kan laves på mange forskellige måder, og vi har et bredt udvalg af øvelser.