Vinderen af DGI Årets træner/trænerteam 2021 er kåret

Lige nu er det ikke muligt at indstille kandidater til Årets træner/trænerteam i DGI. Vi åbner for indstillinger igen i sommeren 2022, hvor vi skal finde en ny vinder.

Har du træneren, der ser udfordringer som en leg og får andre til at lege med? Eller kender du trænerteamet, der sammen løfter holdet til uanede højder?

I DGI kårer vi hvert år Årets Træner eller Trænerteam. Årets træner/trænerteam modtager gavechecken og hyldes desuden på DGI’s årsmøde i november. Med titlen følger en gavecheck på 50.000 kr., der kan bruges til en oplevelse med holdet i et af DGI’s centre, eller til nye redskaber eller beklædning efter aftale med DGI.

Lukket for indstillinger

Det er ikke længere muligt at indstille kandidater til årets træner, da fristen er udløbet og vinderen er fundet.

Vend tilbage i 2022, hvor der igen skal findes en vinder.

Trænere og instruktører gør en kæmpe forskel

Der er heldigvis rigtig mange gode frivillige trænere og instruktører rundt omkring i Danmark, som møder op til hver træning med højt humør og energi.

Vi leder efter trænere, der skiller sig ud fra mængden. Den træner eller det trænerteam, der gør en ekstraordinær indsats, dem der gør en kæmpe forskel i hverdagen. Hvis du kender den træner eller det trænerteam, der lever op til de kriterier, kan du indstille dem til prisen.

Håndboldtræner Allan Peterson blev Årets træner 2021

42-årige Allan Peterson fra Højby S&G Håndbold på Fyn løb med prisen som Årets træner 2021. Han træner 7-8-årige piger og drenge.

Han blev valgt, fordi han er fuldkommen i højenhøjde med de små spillere. Til hver træning er der highfives til de 'fantastiske kanonkugler', som han kalder dem. Derudover joker han med dem og giver plads til, at de kan fortælle det, de har på hjerte.

Læs mere om, hvorfor Allan Peterson blev kåret til Årets træner

Det seneste år er holdet vokset fra 12 spillere til hele 64. Efter en god omgang træning, er der ofte fællesspisning i cafeteriet for spillerne og deres familier, hvor børn og voksne hygger sig sammen.

I 2021 uddelte DGI prisen for 19. gang. I alt havde 266 personer indstillet trænere eller trænerteams til prisen.

Sådan indstiller du din kandidat

Har du et godt bud på Årets træner/trænerteam, skal du udfylde et elektronisk indstillingsskema, hvor du kommer med gode eksempler på, hvordan din favorit er noget særligt. Klik her og indstil din kandidat til Årets træner/trænerteam 2021

Alle medlemmer og andre med tilknytning til en idrætsforening under DGI kan indstille kandidater. En person kan ikke indstille sig selv til titlen.

Der er deadline for indstillinger den 7. september 2021.

Tidligere prismodtagere

• 2003: Bent Hansen, fodboldtræner i Sparta Døstrup i Sydvestjylland
  • 2004: Line Frederiksen, instruktør i Hørning Idrætsforening
  • 2005: Thorbjørn Svendsen, volleyballklubben Grøndal EV i København NV