Debatindlæg

Organisationer frygter for folkesundheden: Regeringen er nødt til at holde topmøde.

Nedlukningen vil få fatale konsekvenser for folkesundheden. Regeringen skal invitere relevante organisationer til et topmøde om, hvordan vi forbedrer danskernes mentale og fysiske sundhed efter nedlukningen, mener Dansk Erhverv, DGI og Diabetesforeningen. Vi skal have gang i danskernes motionsvaner og generelle aktivitetsniveau igen – ikke mindst hos børn og unge, mener DGI, Dansk Erhverv og Diabetesforeningen.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

Kulturens værdi skal give mere landspolitisk status

Under coronakrisen rykkede kulturen sammen som sektor. Nu er det på tide, at vores samfundsbidrag tales op, skriver formand i DGI Charlotte Bach Thomassen i denne kronik.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

Shows med afsæt i tradition og fornyelse

Mette Holm Rod: Verdensholdets shows er en kombination af til- og fravalg, tradition og fornyelse.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

Slut med at være coronapassiv: Idrætten skal på skemaet igen

Mange har været lukket ude fra idrætsaktiviteter i to måneder. Når Danmark nu lukker op igen, er det vigtigt, at coronakrisen ikke bliver til et benspænd for folkesundheden, skriver DGI's formand Charlotte Bach Thomassen m.fl. i denne kronik.

Imod traditionen tro

Freja Kvistgaard Pedersen: Der mangler muligheder for springpiger i opvisningsgymnastik - især de lidt ældre springgymnaster.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

Fællesskaberne er vigtigere end nogensinde

Det seneste år er der kommet næsten 50.000 flere medlemmer i idrætsforeningerne i DGI og DIF. At fællesskaberne er i høj kurs står i skærende kontrast til, at idrætsforeningerne på grund af corona har lukket for aktiviteterne.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

Samarbejde mellem kommuner og foreningsliv er vigtigere end nogensinde

Heldigvis står de lokale idrætsforeninger historisk stærkt, viser medlemstal fra DGI og DIF.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

En forbier giver også læring

Tør du stå ved dine fejl og tale om dem, grine sammen med andre af egne og andres fejl, ja, så lærer du faktisk af det, skriver Lars Høgh, hovedbestyrelsesmedlem i DGI og formand for DGI skydning.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

Kampen for en mere lige idræt er i fuld gang

Idræt skal være for alle, og vi arbejder på højtryk for at skabe tilbud til alt fra PTSD-ramte over psykisk sårbare til folk i udsatte boligområder. Det skriver DGI's formand Charlotte Bach Thomassen og DIF's formand Niels Nygaard i et debatindlæg.

Fundet i: Presse > Debat og kommentarer om idræt og foreningsliv > Debatindlæg

Vi vil gøre op med ulighed i sundhed

Vi kan ikke se gennem fingre med, at der er ulighed i sundhed. Det skriver DGI's formand Charlotte Bach Thomassen og en række andre aktører i et debatindlæg. DGI og andre organisationer går nu sammen i en ny alliance mod ulighed i sundheden.