Corona - hvad anbefaler DGI?

Der er ikke længere særlige corona-restriktioner for idræt. Al indendørs og udendørs idræt er åbent for alle aldersgrupper.

Fra 1. september er der ingen særlige corona-restriktioner for idræt.

Al idræt kunne genstarte 21. maj 2021, og 1. september bortfaldt de sidste af de restriktioner, der har været for idræt. Blandt andet kravet vedrørende foreningsfitness, hvor der skulle være stikprøvekontrol af coronapas.

De særlige retningslinjer, der har været for idræt, er ophævet og erstattes af sundhedsmyndighedernes generelle anbefalinger om smitteforebyggende adfærd mv.

Tjek Sundhedsstyrelsens generelle råd om smitteforebyggelse

Tjek Kulturministeriets site "Kulturlivet under covid-19"

DGI's formand: Det er en milepæl

DGI’s formand, Charlotte Bach Thomassen, glæder sig over, at der nu er åbnet for al idræt. Corona-pandemien har siden marts 2020 haft stor betydning for DGI's over 6.400 idrætsforeninger med nedlukninger, skiftende restriktioner og stor usikkerhed.

”Det er en milepæl, at der fra 1. september ikke længere er særlige restriktioner for idræt. Det betyder både, at det går den rigtige vej med pandemien, og hverdagen i idrætsforeningerne bliver mere normal med langt mere fokus på aktiviteter og fællesskab og mindre på restriktioner.  Nu venter en stor og vigtig opgave for alle foreninger med at få medlemmer og frivillige tilbage i de aktive fællesskaber og også få flere med. Og det er vi klar til at hjælpe med i DGI,” siger Charlotte Bach Thomassen.

Her kan du holde dig opdateret på udviklingen

Coronasmitte.dk

Læs mere om smittestop-app'en - den findes nu både på dansk og engelsk.

Senest opdateret 1. september kl. 09:00.