Corona - hvad anbefaler DGI?

Alle corona-restriktioner og anbefalinger er væk. Idrætsforeninger kan afvikle både indendørs og udendørs idrætsaktiviteter.

OPDATERET 8. FEBRUAR

Fra og med 1. februar er idræt og foreningsliv igen helt fri for corona-restriktioner og anbefalinger. Alle indendørs og udendørs idrætsaktiviteter kan afvikles, også holdtræning.

Fra DGI’s formand Charlotte Bach Thomassen lyder en kæmpe tak til alle de foreningsfrivillige, som gennem de seneste to år har gjort en kæmpe indsats for at holde den fysiske, mentale og sociale trivsel i hævd.

"Corona-tiden har understreget, at vi ikke kan tage det frivillige foreningsliv for givet, og at fællesskabernes betydning er uvurderlige for børn, unge og voksne. Vi har mærket en stor opbakning fra politikere og myndigheder lokalt og nationalt. Og samarbejdet med staten, kommunerne, institutioner og organisationer vil fortsætte i arbejdet med at komme de negative effekter af corona til livs. Idrætsforeningerne har gjort alt hvad der var muligt, og mere til. Nu skal vi danne fremtiden i fællesskab,” siger Charlotte Bach Thomassen.

Alle restriktioner og anbefalinger bortfaldt 1. februar

Der var de seneste uger ikke mange restriktioner tilbage på idrætsforeningernes område, men alligevel var det en mærkedag 1. februar, når de sidste anbefalinger mv.  forsvandt. Det betød bl.a. farvel til coronapas i træningscentre og farvel til mundbind, ligesom der heller ikke længere er særlige anbefalinger i områder med høj smitte.

Tjek Sundhedsstyrelsens generelle råd om smitteforebyggelse

Senest opdateret 8. februar kl. 15:23.