Foreninger kan igen søge penge fra DIF og DGI’s corona-hjælpepulje

DIF og DGI’s corona-hjælpepulje til idrætsforeningerne er blevet tilført yderligere midler og åbner derfor igen for ansøgninger. Den nye ansøgningsrunde løber fra mandag den 14. december 2020 kl. 12 til fredag den 22. januar 2021 klokken 12.00

DIF og DGI's corona-hjælpepulje er igen åben for ansøgninger. Foto: Jens Hasse

Corona-hjælpepuljen er lukket for ansøgninger. Men som følge af en politisk aftale er puljen tilført yderligere midler og åbner derfor igen for ansøgninger om tabte indtægter i 2021 grundet corona. Puljen forventes at genåbne i løbet af foråret 2021.

Denne gang er der godt 80 millioner kroner i puljen til dækning af tab i 2020 som følge af coronarestriktionerne. F.eks. i form af aflyste arrangementer eller nedlukning af aktivitet.

Alle idrætsforeninger kan søge puljen. Også de foreninger, som tidligere har søgt puljen og modtaget delvis kompensation for deres tab.

Læs mere om puljens retningslinjer og hvordan du søger

Puljen er siden midten af april løbende blevet tilført midler i kraft af politiske aftaler på Christiansborg og har været et vigtigt værktøj til at sikre, at der vil være et godt foreningsliv på den anden side af coronakrisen.

Bemærk at midlerne fra puljen går til lokale idrætsforeninger, herunder også de foreninger, som afholder store breddeevents (med over 500 aktive deltagere) og herudover også foreningsbaserede eventarrangører.

Corona-hjælpepuljen er altså ikke etableret til støtte for eliteidræt eller idrætsforeninger/forbund, der søger dækning af udgifter til aflyste større mesterskaber og øvrige arrangementer med over 350 deltagere. Disse henvises til kompensationsordningen for faste udgifter, lønkompensationsordningen og kompensationsordningen for arrangører af større arrangementer.

Læs mere om puljens retningslinjer og hvordan du søger