Nyt samarbejde skal styrke padelsporten

Dansk Tennis Forbund, DGI Tennis og Dansk Padel Forbund går sammen i et nyt samarbejde for at understøtte den fortsatte udvikling af padel i Danmark.

Padelsporten er kommet for at blive i Danmark. Foto: Bo Nymann

Den hastigt voksende sport padel har slået rødder hos danskerne, der i den grad har taget den til sig. Den fantastiske udvikling stiller krav til rammerne for sporten, og for at komme netop den udvikling i møde går tre af de største aktører på området nu sammen.

Dansk Tennis Forbund, DGI Tennis og Dansk Padel Forbund vil fremadrettet arbejde sammen omkring padelsportens udvikling.

Det betyder konkret, at alle tre organisationer kaster alle ressourcer - lønnede som frivillige - ind i en fælles pulje, der skal være med til at skubbe til udviklingen.

Joakim Thörring, politisk ansvarlig for padel hos Dansk Tennis Forbund, er glad for, at det er lykkedes at blive enige om et samarbejde, der har padelsportens bedste for øje.

“På denne måde skaber vi de bedste forhold for padeldanmark. Vi udnytter alle de kompetente resurser, der er på området ved at samarbejde. Det glæder mig, at vi alle har fundet fælles fodslag i lige præcis dét, samarbejdet handler om: Og det er at gøre, hvad der er bedst for padelsporten og dens udøvere, siger han.

Det bakker idrætsansvarlig hos DGI Tennis og Padel, Jesper Munk, op omkring.

“Hos DGI er vi kun interesseret i at være med til at understøtte padelsporten, og vi føler, at dette setup er den optimale måde at gribe udviklingen an fremover. Sammen kan vi være med til at ride videre på den bølge, som padel har startet herhjemme, “ siger Jesper Munk.

Hos Dansk Padel Forbund håber man, at samarbejdet kan understøtte padelsportens fortsatte udvikling.

“Vi håber, at samarbejdet vil være en fordel for sportens udvikling. I vores arbejde med padel har vi kun set en støt stigende interesse, og hvis vi skal blive ved med at yde det bedste for sporten, er vejen frem at samarbejde omkring udviklingen ved at kaste alle ressourcer ind i en pulje for det fælles bedste,” siger formand Christian Nybroe.