To nye direktører i DGI

DGI opruster nu med to nye direktører, der vil indgå i DGI’s direktion sammen med DGI’s administrerende direktør Jens Otto Størup. Genstart af idrætsforeningerne efter Corona, foreningsudvikling og fokus på børn og unges trivsel er blandt de vigtigste opgaver for DGI i den kommende tid.

Mikkel Nørtoft bliver direktør for idræt og foreningsudvikling og Søren Hjørlund bliver direktør for de fælles stabsfunktioner.

Fra 1. august er Mikkel Nørtoft Magelund ansat som direktør for idræt og foreningsudvikling, mens Søren Iversen Hjørlund er ansat i en ny stilling som direktør for de fælles stabsfunktioner.

De to nye direktører vil indgå i DGI’s direktion sammen med administrerende direktør Jens Otto Størup. Det vil sige, at direktionen dermed udvides fra to til tre medlemmer.

Ny direktør for idræt og foreningsudvikling

45-årige Mikkel Nørtoft Magelund er ansat som ny direktør for idræt og foreningsudvikling i DGI. Han kommer fra en stilling som leder af bredde og motion i DIF, Danmarks Idrætsforbund.

Mikkel Nørtoft Magelund bliver i DGI direktør for afdelingen Idræt & Fokus, der sammen med DGI´s 14 landsdelsforeninger blandt andet står for udvikling og understøttelse af aktiviteterne i de over 6.400 idrætsforeninger med 1,6 mio. medlemmer, der er med i DGI.

Idræt & Fokus arbejder med de fire områder Børns Bevægelsesglæde, Unges Fællesskaber, Aktive Voksne & Sunde Seniorer og Idrættens Arenaer.

Mikkel Nørtoft Magelund bor i Hvidovre med sin familie og vil pendle til DGI’s landskontor i Vingsted ved Vejle.

Direktørstillingen blev ledig, efter at DGI’s tidligere vicedirektør Troels Rasmussen 1. maj tiltrådte som ny direktør i IDAN, Idrættens Analyseinstitut.

Ny direktør for de fælles stabsfunktioner

I en nyoprettet direktørstilling ansætter DGI Søren Iversen Hjørlund, der er 45 år og er uddannet Cand. Oecon fra Aarhus Universitet og har en HD i organisation, strategi og ledelse.

Søren Iversen Hjørlund får i DGI direktøransvaret for afdelingerne IT, Økonomi, HR og Ledelse, Partner & Event, Reception & Servicecenter og Medier & Marketing, når han 2. august har første arbejdsdag i DGI i Vingsted.

Søren Iversen Hjørlund kommer fra en stilling som Group Senior Director i Energinet, Fredericia, hvor han har haft det strategiske, økonomiske og ledelsesmæssige ansvar for Shared Service & Facility Service. Et område med 5 afdelinger og 80 medarbejdere.

Sørens Iversen Hjørlund bor i østjyske Hinnerup med sin familie. Han er både træner og formand for tennisklubben og medlem af forretningsudvalget for Hinnerup og Omegns Gymnastikforening.

Genstart, foreningsudvikling og fokus på børn og unge

DGI’s administrerende direktør Jens Otto Størup glæder sig til samarbejdet med de to nye direktører:

”Genstart af idrætsforeningerne efter Corona, foreningsudvikling og fokus på børn og unges trivsel er de vigtigste opgaver for DGI i den kommende tid. Vi har stort fokus på at styrke de aktive fællesskaber. Med rekrutteringen af Mikkel Nørtoft Magelund og Søren Iversen Hjørlund står vi sammen med dygtige medarbejdere endnu stærkere til at imødekomme de udfordringer,” siger Jens Otto Størup.