Udskiftning i DGI’s hovedbestyrelse

Ole Dreyer er nyt medlem af DGI’s hovedbestyrelse. Han afløser Annette Vilhelmsen, der forlader hovedbestyrelsen på grund af arbejdspres.

Ole Dreyer er nyt medlem af DGI's hovedbestyrelse. Han er også formand for DGI Bornholm.

DGI, der tæller 6.300 idrætsforeninger med omkring 1,6 millioner medlemmer, har fået et nyt medlem af hovedbestyrelsen.

Ole Dreyer er trådt ind som afløser for Annette Vilhelmsen, der har siddet i DGI’s hovedbestyrelse i 3 år.

Ole Dreyer brænder for sagen

Ole Dreyer er 52 år og bor på Bornholm. Siden 2012 har han været formand for DGI Bornholm, og som første suppleant til DGI’s hovedbestyrelse har han tidligere været vikarierende medlem af den hovedbestyrelse, han nu bliver en fast del af.

”Jeg glæder mig til udfordringerne og det spændende arbejde i DGI’s hovedbestyrelse. Jeg har DGI inde under huden og brænder for sagen. Bl.a. ligger børn og unge-området mig meget på sinde. Det vigtigt, at vi tænker motion og bevægelse ind i deres liv, så de får en god start på livet. Derfor er det også vigtigt, at vi i DGI har sat gang i et målrettet arbejde med at styrke børn og unges lige adgang til foreningslivet,” siger Ole Dreyer.

Klar til Royal Run på Bornholm

Ole Dreyer bor i Rønne med sin kone og datter, mens de tre voksne drenge er flyttet hjemmefra. Han er uddannet som skibsassistent og har sejlet langfart. De sidste 26 år har han arbejdet for O.V. Jørgensen Hundested Fiskeeksport.

I 2009-2013 sad han i kommunalbestyrelsen på Bornholm, og han er i dag formand for folkeoplysningsudvalget.

Da han var yngre, dyrkede han bl.a. kampsport, fodbold og tennis. I dag bliver det først og fremmest til løbeture, og han forventer selvfølgelig at deltage i Royal Run, når H.K.H. Kronprinsens løb kommer til Bornholm.

Annette Vilhelmsen træder ud af DGI’s hovedbestyrelse

Annette Vilhelmsen fra Kerteminde blev valgt til DGI’s hovedbestyrelse i 2015. I 2016 fik hun stillingen som direktør for uddannelsesinstitution Tietgen, og nye udviklingsprojekter der har givet et arbejdspres, der gør, at hun nu træder ud af DGI’s hovedbestyrelse.

”Det har været utrolig interessant at være med til at sætte retningen for dansk idræt og foreningsliv, og jeg har været rigtig glad for min tid som medlem af hovedbestyrelsen. Men med de nye udviklingsprojekter på Tietgen, så er det desværre ikke muligt at forene jobbet som direktør for Tietgen med opgaverne i DGI’s hovedbestyrelse,” siger Annette Vilhelmsen.

Den tidligere minister og formand for SF har altid haft en stor idrætsinteresse. Hun har bl.a. været gymnastikinstruktør, løbet maraton, spillet tennis og cyklet med Rynkeby til Paris.