Nyt fra DGI-organisationen

Ny kampagne: Tag dit telefonmøde på farten

Mange danskere har svært ved at få plads til motion under corona. Derfor opfordrer Bevæg dig for livet i en ny kampagne danskerne til at tage telefonmøderne på hjemmearbejdspladsen som ’walk and talk’.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Foreninger opfordres til at fastholde kontingentet trods nedlukning – "der skal jo være et foreningsliv at vende tilbage til"

Det kan være svært at opdrive kontingent i en forening, hvor ingen kan mødes. Overvej derfor timingen i opkrævningen – og find gode løsninger i den enkelte forening.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Hele Danmark går sammen i bevægelsens år

I 2021 skal vi alle ud at gå – sammen og hver for sig. Inviter familie, venner og kolleger med ud at gå inden for de tilladte corona-rammer. Gåture gør godt for kroppen, og frisk luft og motion er godt for sjælen - og så er det pærelet, socialt og drønhyggeligt.

3 nye tendenser: Corona kan ændre måden vi dyrker idræt på i 2021

Vi har indtaget naturen som aldrig før under corona, hvor der også er blevet dyrket de helt nære træningsmakkere i familien. Og så har fællesskaberne fået en endnu mere central plads i de motionsglade danskeres hjerter.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Idrættens anbefalinger til de kommende naturnationalparker

DGI og DIF ser frem til mere biodiversitet og vil blandt andet bidrage på idrættens arealer. Til gengæld er ønsket, at biodiversitet og friluftsliv skal sidestilles i lovgivningen, så endnu flere kan få glæde af et aktivt udeliv.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Nyt landsdækkende samarbejde skal sætte Danmark i bevægelse

DGI står sammen med DR og tre idrætsorganisationer bag projektet ’Sammen i bevægelse’ i 2021, der skal inspirere danskerne til fysisk aktivitet.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Idrætsdeltagelsen er mindre coronaramt end frygtet

57 procent af de voksne danskere er idræts- og motionsaktive, viser ny undersøgelse fra Idrættens Analyseinstitut. Det er et fald fra før corona, men mindre end frygtet. Nu skal de sidste hentes tilbage til idrætten og nye målgrupper fastholdes.

Nyt samarbejde mellem Dansk Skoleidræt og DGI

Organisationerne vil udnytte hinandens styrker til at løfte arbejdet med bevægelse i skolen.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

WHO-anbefalinger sætter en tyk streg under at al motion tæller

WHO har for første gang i over 10 år opdateret deres retningslinjer for fysisk aktivitet. Her er der fokus på, at dans, cykeltransport og rengøring i hjemmet også tæller med i motionsregnskabet. Et vigtigt signal, siger adfærdskonsulent i Bevæg dig for livet.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Kontant beløb: Unge får økonomisk frihed til selv at bygge idrætsfællesskaber

For mange unge vælger idrætten fra i teenageårene. Det koster på såvel den fysiske som den mentale sundhed. Derfor skal der tænkes nyt. Og derfor går DGI og pensionsselskabet Velliv sammen om at give unge egne penge til at udfordre landets idrætsforeninger på nye fællesskaber - på de unges egne præmisser.