Bliv en bedre skytte ved at træne på en fitnessbold

Træningsøvelser med fitnessbold er et rigtigt godt redskab til at træne kroppens muskler med

Tro det eller ej, men køber du en fitnessbold, gør du en rigtig god investering. Du kan bruge den til at træne de fleste af dine muskler i kroppen. Du kan sagtens have bolden med på skydebanen og bruge den til fælles træning.

Her har du tre øvelser, der kan styrke dine muskler og forbedre din skygning:

Øvelse 1

Den første øvelse er en rygøvelse, hvor du træner ryggen og som sidegevinst din balance:

  • det er vigtigt, at du placerer dig cirka på midten af bolden med din mave. Du skal kunne nå gulvet med dine tæer
  • derefter løfter du modsatte arm og ben og tæller til 2, før du skifter til modsatte arm og ben. Lav 12 gentagelser til hver side (modsat arm/ben), hold en kort pause og gentag to gange mere

 Udfør i alt tre sæt med 12 gentagelser til hver side.

Øvelse 2

Med den anden øvelse træner du dine lige mavemuskler:

  • det er vigtigt, at du holder din lænd nede i gulvet mod underlaget og placerer dine hænder ved dine ører ganske let
  • løft den øvre del af nakken og skulderen op mod bolden
  • det er vigtigt, at du ikke placerer dine hænder bag nakken, da det vil skabe et ekstra pres mod din nakke

Lav tre sæt med 12 gentagelser med pause imellem.

Øvelse 3

Med den tredje øvelse træner du dine brystmuskler, skuldre, triceps og øvre del af ryggen:

  • du skal lave armbøjninger på bolden
  • du kan variere sværhedsgraden ved at ændre dine ben og fødders position. Jo længere inde på bolden, du placerer dine fødder, jo større krav er der til din balance og dine muskler
  • dukan også have større eller mindre afstand imellem sine arme.

Lav tre sæt med 12 gentagelser med pause imellem.