Stor guide: Landtræning for svømmere

Sådan arbejder svømmere med kroppen, mens svømmehallen er lukket.

Selvom svømmehallen er lukket, betyder det ikke, at vi svømmere behøver at vente i sofaen.

I denne artikel kigger vi nærmere på, hvordan vi kan arbejde med vores krop udenfor vandet, så vi står med et stærkere grundlag, når svømmehallerne åbner igen. Vi kan nemlig gøre rigtig meget for at styrke vores forudsætninger for at svømme.

Fokuserer vi på, hvilken landtræning der giver mest mening, bliver vi nødt til at skelne mellem folk. Der er milevid forskel på en 6-årig dreng, der først skal til at lære at gebærde sig i vand og en triatlet, som gerne vil forberede kroppen på at tonse baner i svømmehallen. Læs mere om det her.

I denne artikel bliver du præsenteret for en masse øvelser. De er delt op i to kategorier: "børneøvelser (6-12 år)" og "unge og voksne".

Men uanset om du er svømmetræner, forælder til et barn der går til svømning eller selv svømmer, så læs med og bliv klogere på, hvordan du får det bedste ud af ventetiden

Du kan også finde masser af god inspiration til øvelser og sågar hele træningssessioner på YouTube og DGI Trænerguiden. 

God fornøjelse!