FAQ

Få svar på ofte stillede spørgsmål omkring elektronisk tidtagning her.

Enkelte tider er helt forkerte. Hvad gør jeg?

  • Tjek starttider i Lapio administration under fanen tidtagning. Oftest skyldes det manglende starttider på de enkelte kategorier, hvis der har været flere starter.
  • Tjek om deltageren er placeret i den korrekte kategori.

 
Lite Readerne bipper!

  • Oftest skyldes en konstant biplyd fra boksene, at der er forstyrrelser for signalet på måtterne. Flyt eller skub måtterne lidt og tryk på kaliberingsknappen (calibrate) på lite readeren.
  • Anden årsag kan være, hvis man har sat opladerne på lite readerne, mens de er tændt. Sluk straks lite readeren, tag opladeren fra og tænd igen. Lite readerne må ALDRIG have opladerne tilsluttet i tændt tilstand.
  • Lite readeren er ved at løbe tør for strøm.

 
Der er fejl i chip og startnumre. Hvad gør jeg?

  • Tjek, om der er to chip i én kuvert. I så fald rykkes det hele. Er dette tilfældet, så fjern chippen og scan alle chip igen og upload chip og startnumre en gang mere. Systemet vil overskrive de allerede tildelte chip og startnumre.
  • Ring til support på 79 40 46 66.

 
Hvorfor kommer der ingen tider på resultatlisten?

  • Tjek, at der er læsninger på måtterne. Dette kan høres ved at elite eller lite readerne bipper.
  • Tjek, at der er lavet tidtagningspunkter, ellers fremkommer tiderne ikke. Tidtagningspunkterne oprettes i administrationen.
  • Tjek internetforbindelsen. Ved dårlig internetdækning kan systemet gå offline. Afvent og se om internettet fanges igen, så vil den begynde at uploade resultaterne.
  • Ring til support på 79 40 46 66

Der er ingen internetdækning i vores område, kan vi så ikke få tider?

  • Jo, det kan I godt. Dog kan I ikke live-opdatere uden internetforbindelse. I afvikler tidtagningen offline og uploader resultaterne lige så snart, at I har en internetforbindelse.

 
Kan systemet lave forvarsling?

  • Ja, med tidtagning fra DGI kan I godt lave forvarsling. Man skal dog regne med at have ekstra udstyr med, da både måltider og forvarsling kræver to systemer. Spørg hos den lokale DGI Landsdelsforening.

 
Hvad gør jeg, når tiderne fra de to lite readere ikke er helt synkrone?

  • Find først den lite reader, som er helt synkron med verdensuret. Luk Lapio connect vinduet, på den som ikke er synkron, kobbel op igen og test herefter igen om tiderne er synkrone.
  • Lykkes det ikke, at få begge lite readere synkrone med verdensuret, så brug kun den som er synkron til at live-opdatere tider med. Den anden skal bare køre som back up, og så kan disse tider efterfølgende manuelt uploades og synkroniseres med den anden lite reader.

 
Hvad gør jeg, når elite eller lite readeren ikke kan findes i Lapio connect programmet?

  • Luk Lapio connect og prøv samme procedure igen. Tjek inden du prøver igen, at Lan kabler er korrekt tilsluttet.
  • Lykkes det heller ikke anden gang, så sluk også elite eller lite reader og prøv helt forfra igen.
  • Tjek, at ip-adressen på computeren er korrekt. For elite reader 10.19.1.10 og for lite reader 10.19.2.20.
  • Ring til support på 79 40 46 66.