Praktik før løbsafvikling

Læs her, om hvilke opgaver der følger med leje af tidtagningsudstyr, og hvad DGI sørger for inden løbsafviklingen.

Inden tidtagningsudstyret hentes, har DGI sikret at:

  • Tidtagningsbokse er opladet (bemærk, at hvis man selv skal oplade boksene, så SKAL de orange bokse være slukket under opladning).
  • PC'erne er opladet.
  • Traileren er pakket med det aftalte udstyr.
  • Måtterne er tørre og rengjorte (Det er dog stadig foreningens ansvar, at måtterne er rengjorte efter løbsafvikling).

Forening/lejer skal selv sørge for at:

  • Afhente traileren med udstyr hos DGI, indenfor kontorets åbningstid, med mindre andet er aftalt.
  • Indscanne tags (kun hvis det er ipico systemet man anvender).
  • Oprette eftertilmeldinger og indsætte chip + startnummer på deltagerne i Lapio administrationsmodulet.
  • Gennemlæse vejledninger.
  • Indtaste de eftertilmeldte.   
  • Købe startnumre (disse kan også købes hos DGI).
  • Eventuelt købe løbsposer/kuverter til pakning af chip og numre.
  • Købe strips eller piberensere til at fastgøre tags (hvis løbeskoen ikke har snørebånd eller på cykelsko).