Ny aftale skal få flere til at spille badminton

DGI Badminton og RSL har netop indgået en ny samarbejdsaftale. Med aftalen har DGI Badminton sikret sig markedets bedste fjerbolde frem til udgangen af 2016 og samtidig skabt en ramme, hvor det kan betale sig at vise initiativ og komme med nye tiltag.

Den nye samarbejdsaftale sikrer udstyr af bedste kvalitet og skaber samtidig et incitament, der skal skaffe flere badmintonspillere Foto: IdeHuset ApS

Jagten på nye badmintonspillere er gået ind – en jagt, som DGI Badminton og RSL i fællesskab tager del i. DGI Badminton og RSL, der også hidtil har haft en sponsoraftale, vil som noget nyt belønne de landsdelsforeninger, der gør en ekstra indsats for sporten.

Aftalen er mere gennemskuelig end tidligere, og udgangspunktet er at gøre noget mere for sporten ved at aktivere DGI's landsdelsforeninger.

Aktivitet giver penge i kassen

Med den nye samarbejdsaftale har DGI Badminton og RSL skudt midler i en aktivitetspulje, som landsdelsforeningerne frit kan søge til forskellige projekter og aktiviteter. Det skal få dem til aktivt at opsøge nye samarbejder med badmintonklubberne.

”Vi vil gøre noget mere for sporten ved at aktivere landsdelene noget mere, så de landsdele, der er aktive og søger og gør noget, får mere end med den gamle aftale. Men pengene kommer ikke af sig selv længere – jo mere man selv yder og har af idéer og vil gøre, jo mere får man ud af det,” siger Rasmus Skousen, der er salg- og marketingchef ved RSL.

En win-win-situation

RSL’s produkter er af højeste karat, og med den nye aftale fastholder DGI Badminton boldkvaliteten i klubberne og sikrer samtidig det økonomiske grundlag. Men ud over udstyr og bolde giver sponsorpengene nu muligheden og incitamentet, der skal skaffe flere badmintonspillere.

”Vi har lagt nogle præmisser ind, hvor det ikke bare handler om at købe x antal bolde, og så får man et beløb tilbage,” fortæller Preben Buchholtz, der er formand for DGI Badminton.

”Det er en fælles satsning, hvor vi via sponsorpengene skaber mulighed for at lave noget PR, markedsføring og opsøgende arbejde for at få flere badmintonspillere ind. Og det er klart, at det opsøgende giver flere spillere, som skal have noget badmintonudstyr,” siger han og konkluderer:

”Så her har vi jo en win win-situation for RSL og DGI og badmintonsporten.”