Handelsbetingelser

På denne side finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om, hvordan du handler på dgi.dk/butikken. Finder du ikke svaret, er du velkommen til at kontakte os. 

Generelle oplysninger

DGI (herefter betegnet DGI Butikken)
Vingsted Skovvej 1
7182 Bredsten
Mail: butikken@dgi.dk
Telefon: 79 40 40 40
CVR: 40 01 12 18
Etableret 1992

Betaling

På dgi.dk/butikken kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron. DGI Butikken lægger ikke gebyr på betalingskort.
Betalingen er helt enkel og foregår på en krypteret og sikker forbindelse.

Som medarbejder i DGI kan du også vælge at få tilsendt en faktura. Fakturaen sendes i forbindelse med vareafsendelse - enten som mail eller elektronisk faktura.

Betaling skal ske senest 14 dage fra fakturadato. 

Levering

Den forventede leveringstid er maks. 5 hverdage fra ordre modtages. Køber betaler fragtomkostningerne. 

Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

DGI Butikken kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos distributøren Post Nord m.fl. og forhold, der er uden for vores rækkevidde, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra 3. mand m.m.

Modtagelse

Når du modtager din vare, skal du kontrollere, at varen er intakt og ikke har lidt overlast i forbindelse med transporten.  

Er emballagen behæftet med synlige skader, skal du åbne pakken i overværelse med postbudet/fragtmand, og er du ikke tilfreds, skal du ikke skrive under. Kvitterer du for modtagelsen, accepterer du også varens/pakkens stand. Alternativt nægter du blot modtagelse og kontakter efterfølgende DGI Butikken.

Tillader du i forbindelse med dit køb (via mail eller på selve ordren), at distributøren eller fragtmanden må stille varen uden kvittering, sker dette på eget ansvar.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget varen.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til butikken@dgi.dk eller ringe på 79 40 40 40. I din meddelelse skal du gøre os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores fortrydelsesformular og sende med retur. 

Returnering

Varen returnerer du til DGI Butikken for egen regning inden for fristens udløb. Når vi modtager varen, skal den fremstå i samme stand, mængde og emballage som ved levering.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
DGI Butikken
Vingsted Skovvej 1
7182 Bredsten

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder vores fortrydelsesformular.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis dine penge tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling hurtigst muligt og senest inden 14 dage, når vi har modtaget den returnerede vare. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Reklamationsret

Købelovens regler om reklamationsret for hhv. privatkunder og erhvervskunder er gældende.

Når du handler på dgi.dk/butikken har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid, efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Varen sendes til:
DGI Butikken
Vingsted Skovvej 1
7182 Bredsten

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondata

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for at behandle personoplysninger om dig til opfyldelse af aftalen. Du kan i DGI's privatlivspolitik læse mere om, hvordan DGI behandler dine personoplysninger, herunder hvilke rettigheder du som registreret har i forbindelse med databehandlingen.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til DGI Butikken på 79 40 40 40 eller butikken@dgi.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klagen indgives her: ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores mailadresse butikken@dgi.dk. 

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

DGI Butikken tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

DGI Butikken er ansvarlig for produktskader efter dansk rets almindelige regler, dog således at vores produktansvar aldrig omfatter driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.