Foreningsservice

DGI’s foreningsservice er indgangen til din forenings kontaktoplysninger, medlemsfordele og -forpligtelser hos DGI.

DGI Foreningsservice er den portal, hvor din forening er oprettet som medlem af DGI. Foreningen kan også være registreret i

  • det centrale virksomhedsregister CVR
  • det centrale foreningsregister CFR
  • i banken og hos kommunen

Til Foreningsservice har vi brug for de mest nødvendige oplysninger om din forening. Det drejer sig om:

  • Foreningens - vedtægtsbestemte - navn
  • Tilhørskommune
  • CVR-nummer
  • Adresse – til at vise, hvor foreningen hører til på kort og til fakturaadresse
  • Registrering af hvilke idrætter, I tilbyder medlemmerne
  • Kontaktoplysninger på formand og kasserer
  • En kort beskrivelse af jeres forening. Beskrivelsen vises også på DGI's hjemmeside, se her - Oplysningerne er fra Foreningsservice og På Find Idræt - Disse oplysninger kommer fra CFR/medlemstal.dk.

DGI synkroniserer foreningsoplysninger med det centrale foreningsregister, CFR, hver nat, så de nyeste informationer findes i begge registre og I ikke behøver at opdatere oplysninger begge steder.

Når foreningens trænere, instruktører, bestyrelses- og udvalgsmedlemmer er registreret i Foreningsservice, er I sikre på at få DGI-pris på kurser og arrangementer og I får mulighed for at vælge foreningsfaktura.

Desuden får trænere, instruktører, bestyrelses- og udvalgsmedlemmer mulighed for at modtage DGI Magasinet Udspil.

Tilknyt personer

En person kan knyttes til foreningen på forskellige måder:

  • Instruktører kan selv tilknytte sig foreningen via MitDGI, som er DGI’s portal til den enkelte frivillige eller udøver.
  • Ved tilmelding til stævner, turnering, skoler, lejre m.v kan I logge ind og tilmelde deltagere som samtidig bliver delvist tilknyttet foreningen og opnår medlemsfordelene
  • Foreningen kan invitere en person via e-mail direkte fra Foreningsservice
  • I kan se personcertificeringer på trænere, instruktører, bestyrelses- og udvalgsmedlemmer, der er tilknyttet foreningen, og I kan se alle foreningens tilmeldinger i Foreningsservice, hvis jeres forening er:
    • Tilmelder
    • Betaler (foreningsfaktura) 
  • Deltageren har foreningen som tilhørsforhold
  • I kan danne et bilag, der kan bruges ved ansøgning om kursustilskud hos kommunen.

I Foreningsservice kan I også se foreningens Gaveindsamlinger og de, der har specielle rettigheder, kan se de enkelte gaveindbetalinger.

Som noget nyt kan I se en oversigt over de udøvere der er tilknyttet foreningen – i forbindelse med stævner og turneringer, og har I skytter som medlemmer i jeres forening, kan I se deres skyttenumre.

Det er nu også muligt at se udviklingen i foreningens medlemstal og dermed arbejde datastøttet med medlemsrekruttering og fastholdelse.

Endelig er der mere end 20 digitale udviklingsforløb, som I selv kan arbejde med eller samarbejde med DGI om. Det er fx.:

  • Overhold GDPR
  • Udnyt Google My Business
  • Kom i gang med digitale underskrifter
  • Brug årshjul/opgaveoversigt
  • Frivillighed – Bedre udnyttelse af medlemssystemet
  • Nyt medlemssystem, regnskabssystem og hjemmeside
  • Kom i gang med sociale medier/Udnyt de sociale medier
  • Vagtplanlægning
  • Kom i gang med Motivu – prøvetræning

Login til Foreningsservice

Du har adgang til Foreningsservice, hvis din forening er medlem af DGI, og du er registreret som:

  • Formand
  • Kasserer
  • Kontaktperson til kurser og uddannelse

Log ind her

Som udgangspunkt har formand og kasserer mulighed for at knytte andre til foreningen og give dem rettigheder til at se og arbejde i Foreningsservice.

I Foreningsservice er der en FAQ, hvor du kan læse mere om de enkelte funktioner. Det vil snarest blive suppleret med video og på sigt e-læring.

Har du problemer med Foreningsservice, så kontakt din landsdelsforening eller DGI’s Support.