Sådan tager du som instruktør hensyn til hver enkelt svømmer

God planlægning af svømmeundervisning kan være forgæves, hvis holdets svømmere har forskellige kompetencer og måder at lære på. Se, hvad du kan gøre for at undgå det.
Undervisningsdifferentiering har relevans for alle målgrupper i svømning – voksne såvel som børn.
Foto: Henrik M. Kaarsholm

Tekst

Læs op

Alt hvad vi laver i svømmeundervisning, skal laves med det individuelle hensyn

Måske du også vil læse:

Vinterbadere3 Frederiksværk Fjordbad 365

Svømning i åbent vand er godt for krop og sind

Svømning Svømmeklubben SMUT2

Vandet gav Heidi livet tilbage

nanna-1.jpg

Nannas usynlige superkraft: Træner svømmehold for andre med autisme

img_4376.jpg

Mor og datter skaber svømmehold for børn med autisme

img_8751.jpeg

98 elever lærte om livredning på stranden

glad-svoem.jpg

GLAD SVØM er en stor succes som svømmeskolekoncept i Gladsaxe

go-forloeb22.jpeg

GO!-forløb skaber fælles sprog for det gode træningsmiljø i Holbæk Svømme Klub

colourbox11622522.jpg

Fra svømmehal til saunahytte – nyt tilbud i Skærbæk Svømmeklub er en succes

iffe-lundberg.jpg

Basketball og svømning vil skabe inkluderende idrætsfællesskaber

orc3.jpg

En sommerferieaktivitet med livredning, førstehjælp og vandsikkerhed

jens-frederiksen-helsinge-svoemmeklub-3.jpg

Jens får børn og unge til at gå på vandet

foraeldre-paa-kanten.jpg

Forældre på bassinkanten hjælper svømmeinstruktøren