Nyt fra DGI-organisationen

Vigtig undtagelse om forsamlingsforbuddet for børn og unge i idræt

Børn og unge i foreningsidrætten er ikke omfattet af sænkelsen af forsamlingsforbuddet fra 50 til 10 personer. Enormt vigtigt, vurderer DGI og DIF.

Hjælper børn, unge og voksne til bedre liv: Thaibokser er Årets træner i DGI

Zeshan Yusaf får det bedste frem i medlemmerne uanset baggrund og psykiske udfordringer både i og uden for bokseringen i foreningen Fightworld i Valby. Nu er han kåret som Årets træner i DGI.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Inaktive danskere ønsker mere motion i arbejdstiden

Manglende energi efter arbejde er en barriere for at dyrke motion. Det mener hver tredje ikke-aktive dansker. En ny kampagne i Bevæg dig for livet-samarbejdet skal gøre det nemmere med motion i arbejdstiden.

Godt samarbejde mellem kommuner og idrætsforeninger under Covid-19

DGI, DIF og KL står bag et fælles brev til både idrætsforeninger og alle landets kultur- og fritidschefer. Brevet er en anerkendelse af det gode samarbejde mellem kommuner og idrætsforeninger under coronatiden.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Største måling af bevægelse nogensinde

Et nyt forskningsprojekt, Danmark i Bevægelse, udfører den største nationale måling af bevægelse nogensinde. Cirka hver 10. dansker får i uge 43 et spørgeskema i e-Boks om, hvor meget vi bevæger os i hverdagen, og hvorfor.

Vi skal sikre børn og unges adgang til fællesskaber trods COVID-19

Unge var den aldersgruppe, der blev hårdest ramt af ensomhed under corona-nedlukningen. Det skal vi tage alvorligt og gøre noget ved, mener DGI.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

DIF og DGI’s corona-hjælpepulje er igen åben

DIF og DGI’s corona-hjælpepulje er mandag den 12. oktober igen åbnet for ansøgninger. Ansøgningsfristen løber til fredag den 30. oktober klokken 12.00.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Nye kvindehold får flere ind i foreningerne

11.006 flere voksne kvinder er kommet ind i idrætsforeningerne på to år. I Bevæg dig for livet er cykling én af idrætterne, der har stor succes med særlige kvindehold, hvor der er fokus på motion og hygge i stedet for hastighed.

48,4 idrætsmillioner skal gøre endnu flere danskere aktive

Bevæg dig for livet-samarbejdet mellem DGI, DIF, Nordea-fonden og TrygFonden forlænger og fokuserer indsatsen til 2025, hvor målet er at gøre Danmark til verdens mest aktive nation. Med fleksible idrætstilbud og stærke samarbejder på tværs af samfundet ønsker de fire organisationer at skabe en varig model for, hvordan flere danskere får glæde af et aktivt liv.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Tusindvis af erhvervsskoleelever får bevægelse på skoleskemaet

Idræt kan bidrage til at styrke trivsel og mindske fravær på velfærdsuddannelserne. Med udsigt til mangel på medarbejdere i eksempelvis ældreplejen, får DGI´s KICK-projekt rosende ord med på vejen.