Nyt fra DGI-organisationen

48,4 idrætsmillioner skal gøre endnu flere danskere aktive

Bevæg dig for livet-samarbejdet mellem DGI, DIF, Nordea-fonden og TrygFonden forlænger og fokuserer indsatsen til 2025, hvor målet er at gøre Danmark til verdens mest aktive nation. Med fleksible idrætstilbud og stærke samarbejder på tværs af samfundet ønsker de fire organisationer at skabe en varig model for, hvordan flere danskere får glæde af et aktivt liv.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

DGI’s formand: Lad os holde gang i alle idrætsaktiviteter – inden for retningslinjerne

Trods nye retningslinjer og et sænket forsamlingsforbud, så er der heldigvis fortsat gode muligheder for at mødes i foreningerne og gennemføre idrætsaktiviteter.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Tusindvis af erhvervsskoleelever får bevægelse på skoleskemaet

Idræt kan bidrage til at styrke trivsel og mindske fravær på velfærdsuddannelserne. Med udsigt til mangel på medarbejdere i eksempelvis ældreplejen, får DGI´s KICK-projekt rosende ord med på vejen.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Gårslev er frontløber for nytænkende foreningsfitness

25. september indvier H.K.H Prinsesse Benedikte og DGI's formand Charlotte Bach Thomassen de nye fitnessrammer i Gårslevhallen ved Vejle, der er blevet forvandlet til et lokalt mødested – også mennesker med bevægelseshandicap. Projektet er gennemført med støtte fra kampagnen ’Fitness for alle’.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Den kommunale dialog giver budgetresultater

I disse uger falder budgetaftalerne en efter en på plads i landets kommuner. Flere steder med gode resultater for idrætten.

Særlige corona-restriktioner i 18 kommuner fra 7. september

Lokale corona-restriktioner har også betydning for idrætsforeningerne. Blandt andet må max 50 personer samles, og sociale arrangementer bør flyttes eller aflyses.

DGI Landsstævne i Svendborg udskydes til 2022

DGI Landsstævne, der er Danmarks største idrætsfestival med omkring 25.000 deltagere, flyttes fra 2021 til sommeren 2022. Det besluttede Landsstævnets bestyrelse 2. september.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

DGI: Behov for en politisk efterårsplan for børn og unges trivsel

DGI ønsker en klar politisk melding med udsigt til et usikkert Corona-efterår: Nemlig, at nye restriktioner ikke må ramme børn og unges lokale fællesskaber

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

DGI: En vigtig politisk aftale for idrætten

Idrætsforeningerne har brug for forudsigelighed og en økonomisk opbakning. Den politiske aftale 28. august, som bl.a. rummer 100 mio. kr. til foreningspuljer, er god og vigtig, mener DGI’s formand Charlotte Bach Thomassen.

Fundet i: Presse > Nyt fra DGI-organisationen

Idrætsforeninger er blevet bedre til nybegyndere

Flere end hver femte forening har særlige tilbud målrettet inaktive og idrætsuvante. Det har medvirket til, at der er kommet flere end 20.000 nye voksne medlemmer i foreningerne på tre år. Lavere barrierer for nybegyndere er en vigtig vej til få flere idrætsaktive danskere i Bevæg dig for livet-samarbejdet mellem DGI og DIF.