Sæt fokus på foreningens kommunikation og markedsføring

Er din forening god til at kommunikere, skaffe mange frivillige og få nye medlemmer? Få hjælp fra DGI Midt- og Vestsjælland til at blive skarpe på, hvordan I opnår mest mulig synlighed gennem jeres kommunikation.

I dag er foreninger i skarp konkurrence med mange andre aktivitetstilbud, og det er derfor nødvendigt med en moderne og tidssvarende kommunikation. Fx bliver de sociale medier flittigt brugt til målrettet at komme ud til relevante modtagere. Bliver de ledt over på en velfungerende og opdateret hjemmeside, er der stor sandsynlighed for, at I som forening er et rigtig godt skridt på vejen med en vellykket kommunikation. 

Det handler om at tænke hele vejen rundt og benytte alle de dele af paletten, der giver mening for netop jeres forening. Det kan være alt lige fra omtale i den lokale presse og plakater i Daglig Brugsen til Facebook-annoncering og videoproduktion. Sæt fokus på foreningens kommunikationsarbejde og få jeres budskaber ud til medlemmer, frivillige og alle dem, der skal vide, hvad I kan i jeres forening.

Ring til os, og vi hjælper jer med, hvor og hvordan I kan udvikle foreningens kommunikation og markedsføring.

Få hjælp til kommunikation i din forening

  • Oprettelse af profiler på sociale medier
  • Gode råd om Facebook
  • Annoncering på Facebook og Instagram
  • Ny hjemmeside eller forslag til ny struktur på eksisterende hjemmeside
  • Markedsføring på events/arrangementer
  • Sparring til brug af billeder og video
  • Udarbejdelse af PR-video til hjemmeside og sociale medier
  • Opsætning af PR-materialer (flyers, beachflag, plakater osv.)
  • Udkast til pressemeddelelse og kontakt til pressen
  • Strategi og organisering af kommunikationsopgaverne

Vi hjælper jer til selv at løfte opgaverne. Er der opgaver som er uoverskuelige, kan I vælge at købe kommunikationsløsninger, som er tilpasset jeres behov.

Det siger foreningerne

Fløng Kondi fik hjælp til at tage beslutningen om at gå fra en Facebookgruppe til en Facebookside. På en to timers workshop identificerede bestyrelsen relevante målgrupper og udarbejdede en række opslag til Facebook, så klubben var klar til at gå i gang.

"Det var en rigtig god aften. På to timer fandt vi ud af, hvordan vi bruger grupper og sider. Vi fik også styr på vores målgrupper, og hvordan vi kan kommunikere vores tilbud til dem". 
Anni Bech er formand i Fløng Kondi.

Hjælp til foreningen Langgarverne
Normalt afholder løbeklubben Langgarverne en triatlon, men på grund af ombygning af byens svømmehal, var klubben tvunget til at holde en duatlon i stedet. Det ville de gerne have hjælp til at markedsføre.

Vi fik ansvaret for at lave opslag på Facebook i otte uger op til tilmeldingsfristen. I samme periode skulle vi lave to pressemeddelelser, som skulle sendes ud til relevante lokale medier for at skabe omtale.

I løbet af de otte uger lavede vi opslag på Facebook, hvoraf halvdelen nåede ud til mere end 5500 personer. Et godt resultat for en side, som havde omkring 450 følgere og som i gennemsnit nåede ud til cirka 200 personer per opslag.

Køb kommunikationshænder

Udgangspunktet for denne ydelse er en timepris på 400 kr. inkl. moms, men vi er altid i dialog med jeres forening for at forventningsafstemme, så behov og ønsker afdækkes.