Få digital hjælp til jeres foreningsarbejde

Det kan være svært at gennemskue, hvad digitale løsninger kan og hvordan de adskiller fra hinanden. Vi kan rådgive jer i valg og sammensætning.

De gode grunde til at bruge digitale løsninger i foreningens hverdag står i kø. Her får du tre:

  1. Den stigende grad af digitalisering i vores samfund øger medlemmernes krav til foreningerne.
  2. De kan lette kassererens arbejde.
  3. De gør det nemmere at kommunikere internt i bestyrelsen, på holdet, med alle medlemmer, kommende medlemmer og frivillige.

Hvordan står det til med det digitale i jeres forening? Vil I kende svaret, så tilbyder vi et gratis digitalt tjek af din forening.

Hvis I efter tjekket er interesseret i at arbejde videre med ét eller flere aspekter af de digitale områder og skabe store som små forandringer, så tilbyder vi igen ganske gratis at hjælpe jer videre i processen med en plan, sparring og opfølgning.

Sådan foregår det:

Der er flere muligheder.

Du/I kan enten lave Det digitale tjek hjemme i foreningen. Det gøres nemt i et interaktivt pdf-dokument, som I får tilsendt efter jeres henvendelse.

Når I har taget testen, sendes den retur til os med en uddybning af, om I ønsker at arbejde videre med nogle af de digitale områder, og hvorvidt I ønsker hjælp til facilitering og sparring i det videre forløb.

Alternativt samler vi flere foreninger til en fysisk workshop, som naturligvis også er ganske gratis at deltage i. På workshoppen faciliterer vi Det digitale tjek for alle de fremmødte foreninger og støtter jer i at formulere en holdbar plan for det digitale område i foreningen.

Efter workshoppen vil der være mulighed for sparring og opfølgning med den enkelte forening.

Vi arbejder på at afholde workshops i samarbejde med vores fem kommuner. Kontakt foreningskonsulent Anita Hylke Møller på anita.hylke.moeller@dgi.dk eller 79 40 43 76 for at høre nærmere om, hvor og hvornår der kommer en workshop tættest på dig.

Sådan kommer din forening i gang:

Skriv dig op i kontaktformularen på siden her.