Online - Facebook og hjemmeside i foreninger
Ledere
Facebook og hjemmeside er nok to af de mest effektive midler, når det handler om at vise jeres forening frem og sprede budskabet om, hvorfor det er fedt at være med i lige netop jeres fællesskab.
Men det er altså ikke nok bare at oprette kanalerne. De skal vedligeholdes, der skal være aktivitet på dem, og de skal spejle alle de gode ting, som der foregår i foreningen.
I kan på dette kursus både få gode råd og tips til hvordan I kommer i gang, hvis jeres forening ikke har en facebook- eller hjemmeside, men også til hvordan I holder dem ved lige.
Der vil også være gode råd til, hvordan I kan få hul igennem til de lokale medier og pitcher historier til journalister.
Facebook
Hvorfor Facebook i foreningen?
Der skal kræfter til at få en side op at stå – og til at holde den i gang
Hvad skal der på foreningens facebookside?
Eksempler på gode og mindre gode opslag
Annoncering og boost på Facebook
Hjemmeside
Forskellen på Facebook og hjemmeside
Hvad bruger man sin hjemmeside til
Hjemmesiden som foreningens opslagstavle
Lokale medier
Hvad skal der til for at få en god historie i de lokale medier?
Sådan pitcher du en historie
Instruktør er Jimmy Langelund, som er uddannet journalist og har arbejdet med Facebook og kommunikation både på Danmarks Radio og TV 2, og nu også i jobbet som kommunikationskonsulent hos DGI Storstrømmen
Tilskud
Vidste du, at medlemsforeninger får tilskud til kurser og uddannelser i DGI Storstrømmen? Tilskuddet trækkes automatisk fra tilmeldingen.
Herudover kan foreninger fra Faxe, Stevns, Næstved, Vordingborg, Guldborgsund og Lolland kommune søge om yderligere refusion eller tilskud ved egen kommune. Bliv klogere på kommunernes regler HER
Jimmy Langelund