Online - Facebook og hjemmeside i foreninger

Hvornår
20. nov 2024 kl. 19:00 til 21:00
Hvor
Online, Danmark
Hvem
Trænere, begynder, letøvede, øvede
Ledere

Nummer
202423853010

Facebook og hjemmeside er nok to af de mest effektive midler, når det handler om at vise jeres forening frem og sprede budskabet om, hvorfor det er fedt at være med i lige netop jeres fællesskab. 
 
Men det er altså ikke nok bare at oprette kanalerne. De skal vedligeholdes, der skal være aktivitet på dem, og de skal spejle alle de gode ting, som der foregår i foreningen. 
 
I kan på dette kursus både få gode råd og tips til hvordan I kommer i gang, hvis jeres forening ikke har en facebook- eller hjemmeside, men også til hvordan I holder dem ved lige. 
 
D
er vil også være gode råd til, hvordan I kan få hul igennem til de lokale medier og pitcher historier til journalister. 
 
Facebook 
Hvorfor Facebook i foreningen? 
Der skal kræfter til at få en side op at stå – og til at holde den i gang 
Hvad skal der på foreningens facebookside? 
Eksempler på gode og mindre gode opslag 
Annoncering og boost på Facebook 
Hjemmeside 
 
Forskellen på Facebook og hjemmeside 
Hvad bruger man sin hjemmeside til 
Hjemmesiden som foreningens opslagstavle 
 
Lokale medier 
Hvad skal der til for at få en god historie i de lokale medier? 
Sådan pitcher du en historie 
 
Instruktør er Jimmy Langelund, som er uddannet journalist og har arbejdet med Facebook og kommunikation både på Danmarks Radio og TV 2, og nu også i jobbet som kommunikationskonsulent hos DGI Storstrømmen
 
 
Tilskud 
Vidste du, at medlemsforeninger får tilskud til kurser og uddannelser i DGI Storstrømmen? Tilskuddet trækkes automatisk fra tilmeldingen. 
Herudover kan foreninger fra Faxe, Stevns, Næstved, Vordingborg, Guldborgsund og Lolland kommune søge om yderligere refusion eller tilskud ved egen kommune.  Bliv klogere på kommunernes regler HER

Jimmy Langelund

Andre spændende arrangementer Vis alle arrangementer