Vælg værktøjer til digital drift

Her får du en guide til at vælge den rette IT-løsning eller den rette kombination af systemer til din forening.

Det kan være vanskeligt at vælge den rette løsning eller den gode kombination af IT-systemer. Her får du en guide, som kan hjælpe din forening til det gode valg.

Oversigt over medlemssystemer

Der er mange leverandører af medlemssystemer. DGI har set på, hvilke systemer idrætsforeninger bruger og valgt de mest anvendte.  

Guide til digitale medlemssystemer.png

Hent skemaet i en slide med aktive links, og se videoen herunder, som er en vejledning til vælge det den rette kombination eller løsning.

Specifikke idrætter

Ud over denne samlede oversigt, kan du også downloade specifikke oversigter målrettet afdelinger i foreninger og klubber, der har badmintonskydning og fitness på programmet.

Om skemaet: DGI har bedt leverandører af medlemssystemer om at besvare nogle spørgsmål. Skemaet viser deres svar. Bemærk derfor at svarene i skemaet er leverandørernes oplysninger. De er ikke bekræftede.

En forudsætning for at oplysningerne medtages i skemaet, er, at de opfylder Persondataforordningen, og at foreninger kan få en databehandleraftale med leverandøren.

Udover leverandørerne i skemaet findes MinForening, som er en app og et foreningssystem – og den er gratis. Du finder yderligere information på MinForenings hjemmeside eller kig med på et webinar om MinForening (se aktuelle onlinekurser nedenfor).

NB! Pris er et vigtigt parameter. Derfor studér priserne på udbydernes hjemmesider. Husk også at undersøge eventuelle startgebyrer, priser på betalingsporte og indløseraftaler, licenser, transaktionsgebyrer, gebyr for SMS, support eller uddannelse.

Guide til at vælge ud fra skemaet

Foreningens driftsopgaver berører typisk tre områder: Medlemshåndtering, kommunikation samt økonomi og regnskab.

De digitale administrationssystemer kan være sammensat, så de dækker et, to eller flere områder. Der er mange kombinationsmuligheder, og det er en fordel at tænke mulighederne sammen. 

  • Har din forening behov for en ny hjemmeside, så se også på medlemssystemer med indbyggede hjemmesider.
  • Har I behov for et nyt regnskabssystem, skal I vurdere om I burde anskaffe et medlemssystem med et indbygget regnskabsprogram.

Hele paletten af systemer skal medtænkes, når I begynder at se på den enkelte del.

Få svar på foreningens spørgsmål om digitale løsninger. 

Vi kan kun vise dig indholdet her, hvis du accepterer marketing-cookies. Ret dine cookie-indstillinger